Пет технологични прогнози за 2019 г., свързани с туристическия сектор

30.11.2018 | 13:05
по статията работи: econ.bg
През следващата година ще станем свидетели на все по-силно навлизане на технологиите, базирани на изкуствен интелект, а компаниите от туристическия бранш все по-често ще залагат на виртуална реалност
Пет технологични прогнози за 2019 г., свързани с туристическия сектор
Снимка: БГНЕС

DataArt, международна консултантска компания, която проектира, разработва и поддържа индивидуални софтуерни решения, обяви прогнозния си доклад за 2019 г., свързан с технологичните тенденции в сферата на туризма, като посочи кои са факторите, които най-силно ще повлияят на тези промени. 

През следващата година ще станем свидетели на все по-силно навлизане на технологиите, базирани на изкуствен интелект, а компаниите от туристическия бранш все по-често ще залагат на виртуална реалност (VR) и добавена реалност (AR), за да удовлетворят потребностите на потребителите и да се отличат от конкурентите си.

Според експертите от DataArt, за да отговорят на новите предизвикателства, представителите на туристическия сектор в глобален план ще повишат инвестициите си в технологични иновации, като през 2019-та ще станем свидетели на следните тенденции:

1. Изкуственият интелект ще подобрява обслужването на клиентите и ще спестява ресурси

Вече е налице значителен прогрес при внедряването на AI решения в туристическият бранш. Според прогнозите на DataArt, тази тенденция не само ще продължи, но и ще се засили през следващата година. Способността на технологиите, базирани на изкуствен интелект, да подобрят нивото на клиентското обслужване, като в същото време спестяват човешки ресурси, прави AI изключително подходящ за сектора на туризма. Това е предпоставка за внедряването на подобен тип решения с още по-бързи темпове през 2019 г.

2. Добавената реалност ще се превърне в иновативен инструмент за маркетинг 

От триизмерните изгледи на хотелите и хотелските стаи до игри с добавена реалност - всичко това се очаква да набира скорост през идната 2019 година. Въпреки сравнително бавното внедряване на технологиите, базирани на AR до момента, очакванията са да станем свидетели на все по-сериозната им роля в близко бъдеще. "2019 г. ще е времето, в което добавената реалност ще има нарастващо значение като иновативен инструмент за маркетинг и персонализация и ще станем свидетели на все по-нестандартни начини, чрез които представителите на туристическия бранш ще изготвят офертите и рекламните си продукти" смята Макс Жданов, вицепрезидент на дивизията "Travel & Hospitality" в DataArt.

3. Технологиите ще премахват нуждата от посредници

Тенденциите показват, че потребителите все повече предпочитат решения, позволяващи самообслужване и избягване на посредниците, а през 2019-та индустрията все по-успешно ще отговаря на тези изисквания. Ще ставаме свидетели на повишаване на технологиите, които премахват необходимостта клиентът да си взаимодейства с консултант или туроператор, за да завърши резервацията или покупката на туристически продукт, сочат прогнозите на DataArt. Това спестяване на време и осигуряване на удобство ще е полезно, както за потребителите, така и за компаниите от сектора на туризма. По-нататъшните подобрения в тази посока ще намалят проблемите със самообслужващите системи, за да осигурят надеждност и сигурност.

4. Гласовите асистенти ще навлизат все повече

Гласовите технологии вече са разпространени в много индустрии и тяхното навлизане в сферата на туризма и хотелиерството ще се увеличава с впечатляващ темп. Нарастването на мобилни гласови решения и гласовите асистенти в „умните домове“ е предпоставка туристическият сектор също да внедрява все по-активно подобни решения. Днешните потребители очакват удобство и бързина повече от всякога, а технологиите за гласово разпознаване и гласовите асистенти ще се превърнат в жизненоважен компонент, чрез който туристическата индустрията да посрещане тези изисквания.

5. Приложните програмни интерфейси ще оказват все по-съществено влияние

Интегрирането на технологиите се превърна в сериозно предизвикателство за сектора през последните години. Представителите на туристическия бранш са изправени в условия на засилена конкуренция, което изисква от тях да въвеждат нови технологии, без в същото време да увеличават сложността на управлението им. Разширяването на приложните програмни интерфейси (API) ще се засили през 2019 г., за да се даде възможност за ефективна комуникация и синхронизация между цялата гама от технологични системи, използвани в индустрията.

Прогнозният доклад на DataArt се изготвя в края на всяка година и цели да очертае технологичните тенденции, свързани с различни сфери, базирайки се на опита на компанията и задълбочените познания на нейните експерти в сектори като туризма, търговията, телекомуникациите, финансовата индустрия, здравеопазването, медиите, хазарт и гейминг, IoT и др.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 26.03   1812 г. – Земетресение разрушава Каракас, Венецуела. 1828 г. – Австрийският композитор Франц Шуберт изнася единствения си публичен концерт. 1841 г. –...