ЕК пусна онлайн платформа разрешаване на спорове между потребители и търговци

15.02.2016 | 18:00
по статията работи: econ.bg
Тя е многоезична и предлага писмен превод в помощ на страните по спора
ЕК пусна онлайн платформа разрешаване на спорове между потребители и търговци
Снимка: Sxc.hu

Онлайн платформа ще разрешава спорове между потребители и търговци, свързани с покупки, направени през интернет. Платформата за онлайн решаване на спорове (ОРС) , пусната от Европейската комисия, представлява единен портал за достъп, който позволява на потребителите и търговците в ЕС да уреждат споровете си, свързани както с национални, така и с трансгранични онлайн покупки, съобщиха от европейската информационна служба. Това ще става чрез насочване на споровете към националните органи за алтернативно решаване на спорове (АРС), които са свързани към платформата. Тези органи са били подбрани от държавите членки въз основа на критерии за качество и ЕК е била уведомена за тях.

От комисията посочват, че платформата се използва лесно и е достъпна от всички видове устройства. Потребителите могат да попълнят формуляра за жалби на платформата, като следват три лесни стъпки. Услугата предлага на ползвателите ѝ възможността за провеждане на цялата процедура по решаване на спора онлайн.

Плюс на платформата е, че тя е многоезична и предлага функция за писмен превод в помощ на страните по спора, намиращи се в различни европейски държави.

Приблизително 117 органа за алтернативно решаване на спорове от 17 държави членки са свързани към платформата. Комисията работи с държавите членки, за да включи в платформата всички страни и сектори във възможно най-кратък срок.

Алтернативното решаване на спорове (АРС) представлява бърз и евтин начин за решаване на споровете.

Общата тенденция показва, че споровете се решават за максимум 90 дни. Опитът на европейските потребители, които са използвали алтернативното решаване на спорове, е по-скоро положителен. Данните показват, че 70% са доволни от начина, по който жалбата им е била разгледана по тази процедура. Това е допълнителен начин, по който потребителите могат да решават споровете си и не замества възможността за започване на съдебно производство, което обаче обикновено излиза по-скъпо и отнема повече време. За сметка на това само 45% от потребителите са доволни от начина, по който съдът е разгледал жалбата им.

От Брюксел отбелязват, че търговците също ще имат полза от тази нова платформа, тъй като процедурите за алтернативно решаване на спорове ще им помогнат да избегнат значителни съдебни разноски и да поддържат добри отношения с клиентите си.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 21.03   1191 г. – Целестин III става римски папа. 1201 г. – Българо-византийски войни: Започва Обсадата на Варна. 1590 г. – Персийско-османска война...