Комисията за защита на потребителите започва проверка по зимните курорти през декември

06.11.2018 | 10:40
по статията работи: econ.bg
Димитър Маргаритов потвърди, че през целия зимен сезон Комисията ще извършва проверки и по традиционната си кампания, и по жалби от граждани
Комисията за защита на потребителите започва проверка по зимните курорти през декември
Снимка: БГНЕС

Комисията за защита на потребителите започва проверки в туристическите обекти в планинските курорти от началото на месец декември, съобщи председателят Димитър Маргаритов в Сутрешния блок на Българската национална телевизия (БНТ). 

„Ще извършим първоначално проверки в обекти, в които през изминали периоди сме установили нелоялни практики относно поети и неизпълнени ангажименти или различен тип административни нарушения – липса на важна информация, проблеми с категоризацията и т.н.”, добави Маргаритов.  

Той обясни, че предвид спецификата на зимния сезон някои от проверките ще бъдат съвместно с други контролни органи, като Държавната агенция за метрологичен и технически надзор, икономическа полиция и др. 

Целта е да се установи отговарят ли ски пистите на изискванията на Наредбата относно информационната обезпеченост, включително и обозначаването на степента на сложност на всяко от трасетата. Инспекторите ще проверят и дали са приведени в готовност съоръженията, извършена ли е профилактика, имат ли технически паспорти, в които да се регистрира кога и как са извършени съответните дейности по отношение на привеждането им в готовност за експлоатация, обясни Маргаритов. 

Активността на потребителите и реакциите на медиите при проблеми влияят върху търговците, които си вземат бележка и се опитват да приведат предоставяните от тях услуги в съответствие с изискванията на закона, каза Маргаритов в отговор на констатацията на водещия, че в последните години качеството на туристическия продукт у нас се подобрява. „Някъде по средата може би сме и ние, институциите, които се опитват да противодействат на различния тип нарушения и стимулират потребителите да бъдат по-активни, а търговците по-коректни”, допълни председателят на КЗП. 

Маргаритов потвърди, че през целия зимен сезон Комисията ще извършва проверки и по традиционната си кампания, и по жалби от граждани. Сигнали могат да бъдат подавани по телефона, в интернет и в офисите на КЗП във всички областни центрове в страната.    

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
Пътник към служител на БДЖ: - Защо въобще правите разписание на влаковете, като винаги закъсняват? - А без разписание как ще знаете, че закъсняват???
На този ден 03.11   1493 г. – По време на второто си плаване до Америка Христофор Колумб открива остров Доминика. 1839 г. – В Цариград е провъзгласен "Гюлханският...