Едва 6% от ползващите парно в София са на реален месечен отчет

16.05.2018 | 15:00
по статията работи: econ.bg
Най-много жалби (73) са получени срещу "Топлофикация -София", която има около 440 000 клиенти. Това са 49.6 % от общия брой на постъпилите жалби срещу топлинни дружества
Едва 6% от ползващите парно в София са на реален месечен отчет
Снимка: БГНЕС

Високите сметки за парно и топла вода на столичани за март се дължат на това, че повечето потребители получават месечни фактури, базирани на прогнозно потребление за съответния имот. Едва 6% от битовите клиенти в София са заявили реален месечен отчет и получават фактури за реално потребената от тях топлинна енергия, показа анализ на Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР).

Почти 150 са внесените жалби и сигнали в КЕВР от клиенти на топлинна енергия през изминалия отоплителен сезон, който като цяло е по-малко проблемен в сравнение с предходния.

Най-много жалби (73) са получени срещу "Топлофикация -София", която има около 440 000 клиенти. Това са 49.6 % от общия брой на постъпилите жалби срещу топлинни дружества. Във връзка с високите сметки за парно енергийният регулатор е направил проверка "по документи". Установено било, че за по-малко от десет дни през април в дружеството са постъпили 26 писмени жалби. При проверките обаче не са констатирани грешки в прилагането на Методиката за дялово разпределение на топлинната енергия в сгради - етажна собственост, която е приложение към Наредбата за топлоснабдяването, пише в. "Сега".

В края на април много столичани се оплакаха от двойни и дори тройни сметки за парно в сравнение със същия период на миналата година. "Трябва да се има предвид повишението на цената на топлинната енергия с 24%. Месец март е бил по-студен от миналата година. Пиковите месеци декември, януари и февруари, които са най-студените, се "обират" за сметка на по-топлите месеци. Тоест няма зависимост, че през януари трябва да е най-висока сметката, а през март - най-ниската", обясни Боян Паунов от "Топлофикация София" пред Нова тв.

Според омбудсманът Мая Манолова обаче сметките за парно са необяснимо завишени. "Фактурираните количества са с 30% по-високи за битовите потребители. Като добавим към това 24% по-висока цена, се получават близо 60% средно по-високи сметки през тази календарна година. Това е и причината за недоволството на гражданите", обясни Манолова.

Наскоро граждани настояха за промени в Наредбата за топлоснабдяване, след като тричленен състав на Върховния административен съд отмени формулата за дялово разпределение на сметките за парно. Според министърът на енергетиката Теменужка Петкова работна група, с участието на недоволните потребители, ще направи нова наредба до следващия отоплителен сезон.

В същото време в КЕВР са получени 27 жалби срещу "Топлофикация Перник", свързани основно с голяма авария през февруари. По 10 жалби има срещу "Топлофикация Русе" и срещу "ЕВН България Топлофикация" и др. Оплаквания няма единствено срещу топлото във Враца, Разград, "Брикел" и срещу АЕЦ "Козлодуй".

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
Мутра излиза в отпуска. Отива в туристическа агенция и пита къде може да си прекара приятно почивните дни. Служителката му отговаря, че има специална отстъпка за сафаритата. - Какво е сафари? - пита...
На този ден 24.05   1798 г. – Започва ирландско въстание за независимост от Англия. 1819 г. – Американският колесен параход "Савана" се отправя на път за Европа и става...