Как да удължим живота си с точното количество плодове и зеленчуци

02.03.2017
по статията работи: econ.bg
Според сметките им по-здрав и дълъг живот се постига с 10 порции плодове и зеленчуци на ден, като една порция по британския стандарт е 80 грама
Как да удължим живота си с точното количество плодове и зеленчуци
Снимка: БГНЕС

Не е тайна, че здравословният живот изисква добро хранене и изобилно количество плодове и зеленчуци. Учени от Imperial College London обаче изчисляват точно колко са необходими, като анализират резултатите от 95 различни научни изследвания, обхващащи хранителните навици на над два милиона души.

Според сметките им по-здрав и дълъг живот се постига с 10 порции плодове и зеленчуци на ден, като една порция по британския стандарт е 80 грама. Т.е. препоръката е не да се ядат плодове и зеленчуци по десет пъти на ден, но да са в по-голямо количество и да се приемат редовно. Една обикновена ябълка може да тежи 200-250 грама, или да представлява две или три порции наведнъж. Нормата е напълно постижима, уверяват от престижния университет.

Според изследователите, цитирани в Би Би Си, количеството от 800 грама свежа храна на ден би могла да предотврати близо 8 милиона преждевременни смъртни случаи на година, причинени от усложнения от затлъстяване, сърдечно-съдови болести и рак.

Учените отличили и кои зеленчуци и плодове са най-полезни и намаляват риска от онкологични заболявания. На първо място в класацията по полезност очаквано се нареждат зелените зеленчуци като спанака; на второ - жълтите като чушките и на трето - кръстоцветните като карфиола. От плодовете - ябълките, крушите, цитрусовите, както и зелените зеленчуци, са най-ефективни в намаляването на сърдечно-съдовите рискове.

Научният анализ на здравната статистика и хранителните навици на милиони хора показал с точност какъв е ефектът от приема на повече плодове и зеленчучи: 200 гр на ден намаляват риска от сърдечно-съдови болести с 13%, но 800 гр го намаляват с 28%. 200 гр на ден намаляват риска от рак с 4%, а 800 - с 13%, и като цяло 200 гр на ден предпазват от преждевременна смърт в 15%, но 800 гр удвояват шансовете за по-дълъг и здрав живот на 31%.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
СИНХРОН-С ООД Пълен инженеринг на системи за пожарна безопасност и системи за сигурност
Неолаб ООД Доставка на лабораторна техника, консумативи и аксесоари.
Резултати | Архив
  • В очакване на пролетта
  • В очакване на пролетта
  • В очакване на пролетта
  • В очакване на пролетта
  • В очакване на пролетта
Как да тълкуваме служебните имейли Имам въпрос. = Имам поне 20 въпроса. Ще го погледна. = Вече съм го забравил. Направих всичко възможно. = Не съм си мръднал пръста. Ще се радвам да обсъдим. = Не...
На този ден 27.03   196 г. пр.н.е. – Птолемей V се възкачва на трона на Египет. 1309 г. – Папа Климент V отлъчва Венеция и цялото и население. 1329 г. – В Агро Доминико...