5-те най-често допускани грешки при стартирането на нов бизнес

17.07.2017
по статията работи: Econ.bg
5-те най-често допускани грешки при стартирането на нов бизнес

Наскоро сте стартирали ваш собствен бизнес или планирате в момента да предприемете тази крачка. Екипът на най-голямата платформа за услуги VsichkiUslugi.bg събра най-често срещаните проблеми, с които се сблъскват почти всички предприемачи, фрийленсъри, хора със свободни професии, когато стартират бизнес. Опитът ни е базиран на хиляди проведени разговори по телефона и стотици срещи с изпълнители на платформата. Сигурни сме, че много от нещата сте ги чували, чели и виждали, но точно тяхното подценяване и пропускане спъва развитието на много бизнеси.

За всички е ясно, че началото е най-трудно и свързано с много разходи и никакви приходи. Основното, което е залегнало в съветите ни е да са базирани на малко средства и не чак толкова много усилия, за да можете да се концентрирате върху същината на бизнеса си.

ГРЕШКА 1 – ИЗБОР НА СЧЕТОВОДИТЕЛ: Всеки бизнес се нуждае от счетоводител, без такава услуга няма как да съществува която и да е фирма. Тук най-често допусканата грешка е, че хората се ръководят от емоционални подбуди. 

232903

Много често чуваме фразата „Съседката/братовчедката завърши счетоводство, работеше нещо свързано с това. Тя ще свърши работата, ще ми вземе по-малко пари или аз ще и свърша нещо и тя няма да ми вземе нищо.“

>>> НЕ! Не си избирайте по този начин счетоводител. Това не е професия и работа, която се върши между другото, докато правиш вечерята. Това е сериозна професия, която изисква много знания, умения и опит. Законодателството е динамично и е нужно ежедневно проследяване на новостите и промените в административните изисквания. Много е трудно да попаднете точно на „вашия счетоводител“. Но това, което може да ви послужи като основа за търсенето и критерии за избора - е да попитате дали дадения счетоводител е работил с фирми, с подобна на вашата дейност. Ако отговорът е ДА – това е вашият счетоводител. Това е много важно, защото всеки вид бизнес си има специфични и различни изисквания, документи, декларации, работа със специфични институции и разрешителни. Един дребен пропуск или незнание на вашия счетоводител, може да ви коства актове на стойност хиляди левове. И обратното – един добър счетоводител, с опит във вашата сфера – може да ви спести данъци и време за обикаляне по институциите. Искате ли да си намерите добър счетоводител? > Пуснете вашето запиване сега в най-голямата платформа за услуги VsichkiUslugi.bg и ще получите оферти от най-добрите професионалисти > https://www.vsichkiuslugi.bg/landing/schetovodni-uslugi

 

ГРЕШКА 2 – ИЗБОР НА АДВОКАТ: Казусът с избора на юрист е сходен с този на счетоводителя. Тук също емоцията и близките познати не трябва да са водещи в избора. 

232905

И ако счетоводителя работи ежемесечно с вас, то за юрист имате поне два варианта на работа и разплащане. Това зависи от спецификата и нуждите на вашия бизнес. 

Ако се нуждаете да ви изготви бланков договор, който ще сключвате с вашите клиенти или от време на време 

да прегледа някаква документация или казус – варианта е на разплащане на изготвен документ или консултация. Ако обаче имате ежемесечно нужда от изготвяне на различни договори и казуси с клиенти, партньори, институции – наемете си юрист на абонамент.

Относно избора на адвокат – много е важно да подберете юрист специализиран в съответното законодателство, свързано с вашия бизнес. Ако се стигне до съдебен спор, имайте предвид, че един не добре изготвен договор – може да ви коства много пари, да съсипе бизнеса ви, особено ако е новостартиращ. Искате ли да си намерите добър адвокат сега? > http://bit.ly/vsichkiuslugi-advokat .

 

ГРЕШКА 3 – ИЗБОР НА МАРКЕТОЛОГ: Този момент е изключително важен. Той трябва да се планира дори преди стартирането на бизнеса. Още в момента, в който ви хрумне идеята, заедно с нея трябва да помислите как хората ще разберат за вас, как ще убедите потенциалните си клиенти, че трябва да се обърнат точно към вас, да потърсят вашите услуги или да купят вашите продукти.

232907

За човек, който ще стартира бизнес свързан с лепене на плочки или изработва кукли е изключително трудно да си състави план за популяризиране на бизнеса си. Най-добрия вариант е да се доверите на професионалист, които се занимава с маркетиране и който ще ви изготви подходяща стратегия за популяризиране на бизнеса ви.

Сигурно вече в главата ви възниква въпроса – „Няма ли да ми е много скъпо?“. ДА, по принцип това е скъпа услуга, защото изисква време, усилия, анализи на пазара във вашия сегмент, конкуренцията и изготвяне на стратегия за вашето позициониране. Вариантите тук са 2:

ВАРИАНТ 1: Специализирана агенция - там разполагат със специалисти и консултанти, които имат умения в различни области и ще изготвят качествена стратегия. Факт е обаче, че цените за новостартиращ бизнес са високи;

ВАРИАНТ 2: Консултант – спокойно можете да си потърсите някой фрийленсър, който е работил по-големи успешни проекти или е кадър на някоя голяма агенция и също като вас е решил да развива собствен бизнес. Такива качествени хора можете да намерите в специализирани форуми или още по-лесно във VsichkiUslugi.bg – виж тук: http://bit.ly/VU_reklama . Той ще ви даде много по-ниска цена, защото ще разглежда вашия бизнес като инвестиция – помагайки ви да развивате бизнеса си успешно, благодарение на съветите му, вие ще продължите да работите с него, а той да изкарва пари.

ГРЕШКА 4 – ПОЗИЦИОНИРАНЕ В ИНТЕРНЕТ: Всеки човек в ерата на дигитализацията знае, че трябва по някакъв начин да присъства в интернет, защото 70% от потенциалните му клиенти ще разберат за него от там или поне ще се информират за контактите и дейността му. 

232906

Ако не присъствате в лично качество под някаква форма в уеб пространството – вие все едно не съществувате. Това важи с още по-голяма сила за вашия бизнес.

За всеки човек, който ще стартира бизнес знае, че е добре да има сайт. Изработването на един корпоративен сайт не е чак толкова скъпо удоволствие. Можете да се вместите в бюджет от около 500 лв. Такъв тип сайт е достатъчно да съдържа няколко секции – увлекателна информация за вас и какво предлагате, галерия на предлаганите от вас неща, контакти и още нещо важно за вас, по ваша преценка, което ще ви отличава от останалите във вашата пазарна ниша.

През последните година, две Фейсбук все повече изземва функциите на корпоративните сайтове, като предлага много разнообразни опции на бизнеса, да се позиционира и популяризира добре в неговата мрежа. За всички е ясно, че е най-добре да имате и двата канала. Но ако пред вас стои дилемата, с кое да стартирате приоритетно – ФЕЙСБУК ИЛИ КОРПОРАТВИЕН САЙТ – по евтиното решение със сигурност е Фейсбук. Създаването на една фен страница няма да ви коства никакви пари, става за минути. Но имайте предвид, че развитието и поддържането на тази страница е свързано с време и специфични умения – дизайн, копирайтинг, фейсбук рекламен специалист. За да може тази страница да интересна, актуална и да продава вашия бизнес – трудно ще се справите сами, ако не притежавате поне 2 от горните умения.

ВАЖЕН СЪВЕТ – НЕ СЪЗДАВАЙТЕ ФЕЙСБУК СТРАНИЦА на вашия бизнес, ако няма да имате възможност да я поддържате и актуализирате! Ако последните актуални постове са от преди 2-3 месеца или година – по-добре да стои като „непубликувана“. С неподдържана страница клиентите ви ще забравят за вас, а малкото нови, които ще влязат, ще останат с впечатление, че бизнесът ви не съществува вече.  

 

232908

 

ГРЕШКА 5 – СЪС ИЛИ БЕЗ РЕАЛЕН ОФИС: Тази дилеми стои пред много новостартиращи бизнеси, защото реалния офис си е разход. Има бизнеси, които няма как да се разминат с реално търговско пространство – примерно хранителен магазин. Но бизнеси, които са свързани с онлайн продажби или услуги на адрес на клиента, чисто технически могат да се разминат и без реален офис.

232904

Нашият съвет е ако имате възможност да заделите бюджет за наем на офис – наемете си, дори и малко пространство. Винаги реално съществуващ офис буди много по-голямо доверие у клиентите. Те дори да не ви посетят, знаят, че ако имат проблем с това, което сте им предоставили, ще могат да дойдат и да ви намерят. Ако си наемете офис, канете си клиентите – да видят каталози, мостри, да поговорите и да им изготвите индивидуална оферта, да подпишете договор. Едно офис пространство ще ви даде възможност да имате по-директни контакти с клиентите си. Телефонните разговори не могат да заменят живото общуване. Шансът да спечелите клиент на живо е с 30% по-голям от колкото по телефона.

Не забравяйте, че ако решите да имате офис, ще трябва да предвидите средства за мебелирането и почистването му.

Не подценявайте детайлите, особено в началото на бизнеса си. Понякога точно дребните пропуски и погрешно подбрани специалисти, се оказват сериозните „препъни камъни“ по пътя към успеха на вашия бизнес.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Неолаб ООД Доставка на лабораторна техника, консумативи и аксесоари.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Десет от най-невероятните хотели в света
  • Десет от най-невероятните хотели в света
  • Десет от най-невероятните хотели в света
  • Десет от най-невероятните хотели в света
  • Десет от най-невероятните хотели в света
Разговарят трима бизнесмени, кой как се справя с мърморенето на жена си. - Аз моята миналата година я заведох в Париж, а тази година ще я заведа в Лондон. - казал първият. - А аз миналата година...
На този ден 10.07   48 пр.н.е. – В Битката при Дирахиум Юлий Цезар едва избягва катастрофално поражение от Помпей Велики. 1212 г. – Голяма част от Лондон е изпепелена от...