Половината от жалбите в КЗП са за неоснователно отказани рекламации

03.01.2018 | 10:45
по статията работи: econ.bg
Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов
Половината от жалбите в КЗП са за неоснователно отказани рекламации
Снимка: КЗП

Опитите да бъдат насочвани хората към сервизи или други лица и органи, които уж трябва да съдействат да бъде извършен ремонт в случай на дефектна стока, е некоректна търговска практика, заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в „Денят започва” по Българската национална телевизия (БНТ). Той подчерта, че законът гарантира правото на рекламация на дефектна стока и по безспорен начин вменява на продавача отговорността за съответствието й с договора за продажба.  

„Потребителите трябва да знаят, че там, откъдето са закупили стоката, включително, ако става въпрос за голяма търговска верига – във всеки един от обектите на тази верига, може да се предяви рекламацията. Търговецът е длъжен да я впише в специален регистър. Ако не го направи, подлежи на санкция от нас. В едномесечен срок следва да уведоми потребителя за действията, които ще предприеме, за да бъде удовлетворена тази рекламация. Това може да бъде ремонт на дефектната стока или, ако бъде преценено преди първите три несполучливи ремонта, той може още при първия път да реши да замени стоката с нова или да върне парите на потребителя. Има такива добри практики по-често напоследък”, отбеляза Маргаритов. 

Председателят посочи, че поне половината от постъпващите в КЗП над 20 000 жалби и сигнали на годишна база касаят именно неоснователни откази на рекламация и в много голяма част от случаите нашата намеса води до положително за потребителите решение на казусите.

Маргаритов съобщи и за няколко случая в онлайн пространството от последно време. Рекламират се битови електроуреди като пасатори, например на доста сериозна цена с рекламни материали и снимки, които предполагат високо качество. При поръчка обаче пристига нещо съвсем различно. „От една страна става въпрос за нелоялна търговска практика и опит за измама. От друга страна, е възможно такъв тип взаимоотношения да се засягат и права, които касаят индустриален дизайн, права на интелектуалната собственост и т.н.”, коментира Маргаритов и допълни, че в тези случаи Комисията налага санкция за нелоялна търговска практика, но същевременно сезира Патентното ведомство. По думите му в последните няколко месеца има десетина такива жалби. 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
СИНХРОН-С ООД Пълен инженеринг на системи за пожарна безопасност и системи за сигурност
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
Клиент влиза в магазина и казва: - Здравейте! Искам да си купя нещо без глутен, без захар, без мазнини, без Е-та..... - Имаме салфетки...
На този ден 05.11   1414 г. – Открит е Констанцки събор на Римокатолическата църква, който слага край на Папската схизма. 1605 г. – Осуетен е опит за атентат срещу Камарата на...