Взаимодействието между бизнеса и университетите – мисията възможна

20.09.2018 | 10:00
по статията работи: Econ.bg
Пощенска банка и СофтУни със стратегическо партньорство в подкрепа на младите хора, които искат да се развиват в България
Взаимодействието между бизнеса и университетите – мисията възможна

 

Днес все по-често се говори за недостатъчното взаимодействие между бизнеса и университетите в подготовката на студентите за реалната бизнес среда, която ги очаква след приключване на образованието. Работодатели споделят, че младите специалисти не са достатъчно подготвени да се включат в работния процес веднага след като завършат университет и са необходими значителни инвестиции в допълнително обучение.

Къде е пресечната точка? Тя е най-вече в добрата комуникация. Сътрудничеството между университетите и бизнеса е не просто добра възможност, но и необходимост за двете страни. Адаптираните учебни програми и стажове обогатяват значително знанията и ученията на студентите и ги подготвят за бъдещото им професионално развитие. Като резултат от сътрудничеството могат да бъдат създадени проекти, които са от полза както за бизнеса, така и за университетите, но най-важното –студентите се насърчават да останат да работят у нас, като получават шансове за кариерно развитие в утвърдени компании на пазара.

Предимствата от сътрудничеството между бизнеса и университетите са наистина много, като основните са:

1. ДОБЪР ПРАКТИЧЕСКИ ОПИТ

Когато бизнесът стане част от образователния процес и общува директно със студентите, предава на студентите от първа ръка уникално бизнес ноу-хау, което университетът няма. Хората от бизнеса са тези, които променят икономическата среда и с потенциала си насърчават предприемачите да развиват своя талант. Активното участие на компаниите във формирането на съдържанието на учебните програми помага на студентите да направят по-лесно прехода от учене към работа след това. Отличен пример за такова успешно партньорство е сътрудничеството между Пощенска банка и СофтУни, което включва съвместна работа по иновативни образователни проекти и инициативи. В рамките на стратегическия проект студентите от най-големия образователен център за IT и дигитални технологии в България имат възможност да работят по реални проекти и казуси на финансовата институция, да обсъждат своите идеи с експертите ѝ, да предлагат и разработват различни дигитални решения за реализация в банката и лично да участват в тяхното интегриране. Като част от проекта екипът на банката ще се включи в редица дигитални обучения, които ще повишат знанията и уменията на служителите с цел още по-добро клиентско обслужване.

2. КАЧЕСТВЕНИ И ПОДГОТВЕНИ КАДРИ

Образованието и бизнесът могат и трябва да работят заедно за успешния кариерен старт на младите хора у нас. Иновациите, които се създават в университетите, трябва да се пренесат в бизнеса, за да извървят пътя от идеята до реализацията и да могат да отговарят на конкретни нужди на пазара. В същото време, бизнес моделите, които успешните компании прилагат, могат да бъдат внесени в университетите. Частният бизнес е заинтересован от инвестиции в образователния процес и подготовката на висококвалифицираните експерти, от които има нужда. Затова сред задачите на стратегическия проект на Пощенска банка и СофтУни е да съдейства за подготовката на специалисти с дигитални компетенции, които да допринесат за развитието на още по-иновативни и модерни банкови продукти в отговор на тенденциите за дигитализация на финансовия сектор. Банките имат нужда от дигитални мениджъри и специалисти, статистици, анализатори, специалисти по дигитален маркетинг и комуникации, специалисти по цифрови продукти, които да развият този модел. С новия си проект двете институции имат за цел да подготвят студентите за професиите на бъдещето, за да могат да се включат успешно в реалния бизнес веднага след завършване на университета.

3. ВЪЗМОЖНОСТ ЗА КАРИЕРНО РАЗВИТИЕ

Икономиката се нуждае от потенциала на младите хора, които имат креативност и хъс, създават иновации и допринасят за развитието на бизнеса и обществото. Те от своя страна имат нужда от подкрепа, за да разгърнат пълноценно уменията си и да превърнат своите идеи в работещи продукти и услуги. Тук идва ролята на отговорния бизнес, който заделя време и ресурси за инвестиция в младите хора – подава им ръка, за да реализират плановете си. Като водещ и предпочитан работодател, Пощенска банка от години изпълнява собствени образователни програми и подкрепя проекти на утвърдени институции именно като инвестиция в човешкия капитал и израз на разбирането ѝ за социалната отговорност на бизнеса. Съвместният проект между банката и СофтУни, два изградени и водещи бранда, за които образованието е приоритет, има амбицията да промени пазара и да подготви студентите за професиите и изискванията на бъдещето, да ги развие като IT и дигитални лидери, подготвени за динамично променящата се среда и новите тенденции. Участниците ще получат и възможност за старт на кариерата си във водеща утвърдена компания от финансовия сектор.

 

 

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Евреин идва на почивка на слънчев бряг.  Пред хотела го среща циганин, който му предлага златна гривна за 100 евро.  Евреинът се пазари дълго и я купува за 50. Това, че гривната е...
На този ден 22.03   235 г. – Максимин Трак е провъзгласен за римски император. 238 г. – Гордиан I и неговия син Гордиан II са провъзгласени за римски императори. 1136 г. –...