Все повече българи използват кредитната карта за пазаруване

15.10.2014 | 13:10
по статията работи: Мария Стоянова
С 30% са се увеличили всички трансакции с кредитни карти от началото на годината, отчита Пощенска банка
Все повече българи използват кредитната карта за пазаруване

Специалистите на Пощенска банка отчетоха, че като цяло българите вече използват правилно кредитната карта като платежно средство при покупки на стоки и услуги, а не за теглене на пари в брой.

Данните на банката сочат увеличение на всички трансакции, реализирани с кредитни карти, с близо 30% за първите девет месеца на 2014 г. и с над 65% на трансакциите на ПОС спрямо същия период година по-рано. Същевременно броят на трансакциите за теглене на пари в брой намалява с 16% на годишна база, а средната сума на покупка с 20%, което означава, че клиенти ползват все по-често кредитната си карта за ежедневни покупки. Търговците, при които се наблюдава най-голяма концентрация на обороти с кредитни карти, са супермаркети, бензиностанции, магазини за черна и бяла техника, мебели и дрехи

Някои финансови институции в страната вече инвестират в обучение на клиентите за разумно ползване на кредитната карта, като развиват програми за лоялност. Така те променят навиците за плащане в брой или с дебитна карта и насърчават ползването на кредитна карта.

„Истината е, че ако хората се научат да използват кредитните карти разумно, ще се убедят, че те са отлично платежно средство, което е не само удобно, а носещо ползи. Няма друг платежен инструмент, който да ви позволява да контролирате финансите си по същия начин, да ви дава възможност да вземете една стока сега и да я изплащате на вноски и в същото време да получавате пари обратно всеки път, когато го използвате”, коментира Виктор Цветков, началник отдел „Карти и картови разплащания”.

Пощенска банка е водеща в потребителското кредитиране и в частност на пазара на кредитни карти в България. Банката регистрира едни от най-големите реализирани обеми на финансовите трансакции през карти за периода януари-септември 2014 г. Финансовата институция работи с утвърдени в световен мащаб партньори като American Express, Visa и MasterCard и има най-развитата програма за лоялност за картодържателите – MyRewards (www.myrewards.bg).

За разлика от повече програми за лоялност, MyRewards дава пълна свобода на клиентите – те сами избират как да събират точки, от покупка на самолетни билети до плащане на сутрешното си кафе в над 30 000 търговски обекта в цялата страна и над 2 000 000 в чужбина. Сами избират и къде да харчат паричните награди, които получават от банката. От старта на програмата през март 2011 г. лоялните потребители са получили над 3 000 000 лева парични награди.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
- Къде си?! - Реших да изчезна за малко, да видя дали изобщо ще усетиш отсъствието ми, дали ще ти липсвам поне малко. - Хайде да престанеш с глупостите, а?! - Добре де, шефе, идвам...
На този ден 20.04   1653 г. – Оливър Кромуел разпуска парламента в Англия. 1792 г. – Франция обявява война на Австрия и започва поредицата Революционни войни. 1841 г. – Във...