Колко струва кампания с фалшиви новини? Има си ценоразписи

17.06.2017 | 11:45
по статията работи: econ.bg
Най-високи са тарифите в здравеопазването
Колко струва кампания с фалшиви новини? Има си ценоразписи
Снимка: под лиценза на creative commons

Близо 400 хил. долара може да струва провеждането на едногодишна дезинформираща кампания. Това твърди доклад на софуерната компания Trend Micro, която разкрива тарифите на руски, китайски, близкоизточни и англоезични сайтове, специализирани във фалшивите новини.

Услугите включват създаване на фалшиви профили в социални мрежи, писане и разпространяване на "фейк" новини. Цените варират според покритието - национални или местни кампании, както и според сферата. Най-високи се оказват цените за "менте" в сферата на здравеопазването, следват информационните технологии и забавлението, а най-ниски са тарифите публиката да бъде заблудена умишлено за финанси и недвижими имоти.

На пазара се предлагат кампании за създаване на знаменитости, дискредитиране на журналисти, натиск върху политически партии и разпалване на обществено недоволство.

Тези за дискредитиране на журналисти например включват разпространение на фалшиви новини, противоречащи на статиите на журналиста, популяризирани с лайкове, споделяния и коментари. Често използвани са и силно критични коментари под множество статии на жертвата.

"Никога досега не е било толкова лесно да се манипулират социалните медии и други онлайн платформи, за да се влияе на общественото мнение", коментира Барат Мистри, говорител на Trend Micro.

Ключът за успешна дезинформираща кампания е създаването на истории, постове и дискусии, които са в съответствие с "идеологията на публиката", коментират от софтуерната компания.

Добри индикатори за фалшиво новинарско съдържание са провокативните заглавия, обработените с фотошоп снимки, имена на уебсайтове, които приличат на имената на утвърдени медии и липсата на лесно потвърдими факти в историите.

Trend Micro обаче изтъкват, че не е задължително всяка история, която не съответства с убежденията на един потребител, да е фалшива.

Според Trend Micro добър начин за ограничаване на влиянието на фалшивите новини е образоване на потребителите и предоставане на възможност лесно да проверяват съмнителни източници на информация.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Лейди София АД Предлага изключително богата гама чорапогащи и чорапи.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Десет от най-невероятните хотели в света
  • Десет от най-невероятните хотели в света
  • Десет от най-невероятните хотели в света
  • Десет от най-невероятните хотели в света
  • Десет от най-невероятните хотели в света
Жена пържи яйца за закуска. Изведнъж в кухнята се втурва мъжа: – Внимателно!!! Внимателно!!! Сложи повече олио!!! Боже мой! Пържиш прекалено много яйца наведнъж! ПРЕКАЛЕНО МНОГО!!! Обърни ги!...
На този ден 20.06   451 г. – Битка на Каталаунските полета: Войските на римския военноначалник Флавий Аеций спират ордите на хуна Атила. 840 г. – Руан е нападнат от викингите,...