Нови правила за реклама на собствени търговски обекти в София

27.07.2018 | 15:50
по статията работи: Econ.bg
Нови правила за реклама на собствени търговски обекти в София
Снимка: Булфото

Новите правила за преместваемите обекти, рекламните и информационните елементи в София вече са факт, след като Столичният общински съвет (СОС) гласува промените в едноименната наредба. Най-важната промяна касае рекламата върху собствени търговски обекти.

Оттук насетне не се допуска повече от 20% реклама върху прозорците и витража на стационарни търговски обекти, разположени на партерните етажи - брандиране по фронта на първостепенната улична мрежа, свързана с търговеца или със стоки и/или услуги, които се предлагат в търговския обект. Това означава, че реклама на т.нар. фризери ще има само в зоната на имотите – вътре, в търговския обект, а не на тротоара.

Не се позволява и ползването на LED дисплеи, а брандиране на превозни средства от градския транспорт ще се допуска само със съгласие на контролните органи. "LED дисплеи няма да има по трамваите и рекламни послания няма да бъдат отправяни. Това може да се случи само ако има някакво кампанийно събитие, което е организирано само в рамките на определени дни", подчерта главният архитект на София Здравко Здравков.

Освен това беше прието срокът на разрешителните за билбордове да е 5 години, а не 10, като беше отхвърлено предложение на общинския съветник от ВМРО Карлос Контрера срокът да остане 10 години. Промените предизвикаха оплаквания от дребния бизнес в София, защото, според тях, облагодетелстват стопанисващите билбордовете компании. Съгласно новата наредба не може да се поставят билбордове в частни терени, ако са по-близо от 60 метра един от друг, а в някои специфични случаи – 80 или 100 метра.

Главният архитект обаче увери, че Столична община ще почне да намалява билбордовете именно като увеличава разстоянието между тях – веднага щом изтече действащият договор за стопанисване на съответния билборд и подновяването попадне под действието на новата наредба. До края на годината ще представим методически указания за рекламите и цветовите решения в града, каза Здравков след днешното гласуване, цитиран от Агенция "Фокус".

"В рамките на 4 месеца ще създадем методически указания на принципа на други градове, от които сме взели примери – от Виена, от Париж. Искаме да създадем единни указания, които да казват как да изглеждат градините в централна зона и разположените из кварталите, както и пешеходните пространства. Искаме да създадем регламент и по отношение на покритията, на местата за реклама, на винилите, които се разполагат навсякъде. Искаме да създадем едни единни указания, които вие като отворите, да ви стане ясно как трябва да изглежда вашата лятна градина. Да избягаме от този момент, в който идват при мен собственици на заведения и мен питат как трябва да изглежда тяхното заведение.

При чадърите например желанието ни е да се рекламира само в борда, който ще бъде на чадъра – т. е. не на самата повърхност, а на частта, която се намира вертикално. Това ще бъде част от методическите указания, за които сме си поставили амбициозната цел да представим до края на годината. И собствениците ще имат една година срок да приведат своите обекти към приетите методически указания", обясни арх. Здравков./ iNews.bg

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
Две баби си приказват пред входа на блока: – Не случихме на джипи, ей… уж лекува мъжа ми от пневмония, пък той умря от жълтеница. – Ааа, наш’то джипи е много компетентно...
На този ден 19.03   238 г. – Гордиан I e провъзгласен от сената за антиимператор на Максимин Трак. Неговият син Гордиан II e сърегент. Двамата управляват само до 9 април. 238 г. е...