Приходната агенция напомня за новите изисквания към касовите апарати на търговците

08.01.2019 | 15:55
по статията работи: econ.bg
Уточнението идва ден след вчерашното съобщение на софтуерната компания ERP.BG, която изрази безпокойство от изтичането на сроковете и обяви началото на онлайн дискусия за промените в наредба Н-18 на Министерството на финансите
Приходната агенция напомня за новите изисквания към касовите апарати на търговците
Снимка: БГНЕС

Регистрираните по ДДС търговци имат 80 дни да сменят софтуера за управление на продажбите си в търговските обекти и касовите си апарати, припомня НАП. Срокът за регистрираните по ДДС е 31 март 2019, а за фирмите без ДДС регистрация - до края на юни 2019 г.

"Срокът е изпълним, ако не се чака последният момент", каза заместник- изпълнителният директор на НАП Пламен Димитров, цитиран в прессъобщението.

Уточнението идва ден след вчерашното съобщение на софтуерната компания ERP.BG, която изрази безпокойство от изтичането на сроковете и обяви началото на онлайн дискусия за промените в наредба Н-18 на Министерството на финансите. Промените са публикувани в "Държавен вестник" през септември 2018 г.

С промени в законодателството от 1 април 2019 г. се забранява едновременната употреба на касов апарат и софтуер, управляващ продажбите в един и същ обект, без софтуерът и касовият апарат да са свързани и софтуерът да отговаря на новите изисквания в наредба Н-18/2006 г.

Въвежда се изискване софтуерът задължително да управлява всички фискални устройства или принтери. Едновременно с това са въведени и нови изисквания към касовите апарати, като всяка касова бележка трябва да има отпечатан QR код и данни за нея да се подават към сървърите на НАП в реално време. Новите правила забраняват издаването на т.нар. служебни бонове.

От приходната агенция съветват всеки търговец, който ползва софтуер за управление на продажбите, да се свърже с производителя му и да провери дали той ще бъде доработен съобразно новите правила.

Производителите на подобен софтуер от своя страна са длъжни да декларират съответствие на продуктите си с променените законови изисквания, като публичен списък на софтуерите е достъпен на Портала за електронни услуги на НАП на адрес https://inetdec.nra.bg/.

До момента в списъка има 3 софтуера, а други 19 са в процедура по заявяване. Търговците, регистрирани по ДДС, ползващи софтуер за управление на продажбите, са длъжни да подадат в НАП информация за използвания от тях софтуер и данни за неговия производител. Това ще става единствено по електронен път с електронен подпис чрез електронна услуга, достъпна на сайта на приходната агенция.

Допълнителна информация за промените е достъпна в специално създадената рубрика на сайта на НАП http://nap.bg/page?id=744 и на телефона на Информационния център на НАП 0700 18 700.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
СИНХРОН-С ООД Пълен инженеринг на системи за пожарна безопасност и системи за сигурност
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
Две баби си приказват пред входа на блока: – Не случихме на джипи, ей… уж лекува мъжа ми от пневмония, пък той умря от жълтеница. – Ааа, наш’то джипи е много компетентно...
На този ден 15.03   44 г. пр.н.е. – Юлий Цезар е посечен от Марк Юний Брут и група римски сенатори по време на заседанието на Сената на Римската империя. 1493 г. – Христофор...