"Уиз ер" се кани да прати жалба и в Брюксел заради летищните такси в София

21.04.2017 | 13:45
по статията работи: econ.bg
В края на изтеклата година унгарската компания обжалва пред ГВА решението на директора на летището да изравни таксите, които плащат превозвачите
"Уиз ер" се кани да прати жалба и в Брюксел заради летищните такси в София
Снимка: БГНЕС

Ако Главната въздухоплавателна администрация (ГВА) не уважи жалбата на нискобюджетния авиопревозвач Wizz Air ("Уиз ер") срещу изравняването на летищните такси на Терминал 1 и Терминал 2 в София, компанията ще сезира други органи. Това се разбра от думите на Йоханес Айндхаген, директор "Маркетинг" в компанията.

Развитие в застой

В края на изтеклата година унгарската компания обжалва пред ГВА решението на директора на летището да изравни таксите, които плащат превозвачите. Така независимо дали полетите са от стария терминал или от по-модерния плащат еднаква сума - 5.50 евро при 10.50 евро за новия терминал преди. Междувременно ирландският нискотарифен превозвач Ryanair ("Райънер") премести полетите си на новия терминал.

Същото е било предложено и на унгарската компания, но самата тя е отказала, защото не е възможно да премести всичките си полети там и е взела решение за да няма объркване, да остане на стария терминал.

В жалбата на "Уиз ер" тогава бе посочен аргументът, че по-високото качество на обслужване на Терминал 2 трябва да е отразено в таксите. В самия край на декември обаче жалбата на превозвача е отхвърлена.

Така в началото на март компанията внася нова жалба и по мнението на маркетинг директора сега е "малко вероятно" отговорът да не е в полза на жалбоподателя.

Жалбите няма да спрат

И въпреки това, ако жалбата отново бъде отхвърлена, компанията има намерение да се обърне към Комисията за защита на конкуренцията заради това, че случващото се е нарушение на антимонополното законодателство и дава конкурентно предимство на други. Жалбите може да стигнат и до Европейската комисия, допълва Айндхаген.

"Ние сме щастливи, че работим от Терминал 1, но не ни удовлетворява тази диференцирана тарифа", посочва директорът. По оценки на компанията Летище "София" е загубило от това решение между 8 и 10 млн. евро вече.

Все пак "щастливи" не е думата, точно описваща ситуацията, в която и двата терминала на летището вече са претъпкани и капацитетът им не побира безпроблемно потока пътници.

Решението на този проблем пък бе възможно да дойде с концесия на летището, която бе прекратена неотдавна от служебния кабинет. Макар че при нея имаше риск да се стигне до сериозно повишаване на летищните такси от страна на концесионера, което би отблъснало авиокомпании. За това пък предупреждават още от стъпването си на пазара през миналата есен от "Райънер".

Превозвач по 44 маршрута

Унгарската компания, която е от 11 години на българския пазар, ще предлага през тази година полети до 44 маршрута след като възобнови базата си във Варна, а с това и полетите до София (от 26 март). Междувременно в началото на годината спряха полетите от София до грузинския град Кутаиси след като се оказа, че няма сериозен интерес за пътувания по дестинацията.

По оценки на превозвача неговият пазарен дял към края на 2016 г. в България е 28%, които в рамките на тази година се очаква да нараснат на 40 благодарение на базата във Варна.

Компанията има бази в 15 европейски страни, а през изтеклата година е превозила 23 млн. пътници. Днес бе оповестено, че тя е основен спонсор на маратона в София през есента, в който се очакват и чуждестранни участници. Спортното събитие е повод за това още хора да открият София като туристическа дестинация, смята маркетинг директора на компанията.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интеза ООД Заключващи системи и аксесоари. Секретни патрони, брави, Master key системи, архитектурен обков, сейфове и каси и др.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
СИНХРОН-С ООД Пълен инженеринг на системи за пожарна безопасност и системи за сигурност
Резултати | Архив
  • Златна есен
  • Златна есен
  • Златна есен
  • Златна есен
  • Златна есен
- Ходи ли на интервюто за работа? - Да, но ме изгониха. - Защо? - HR-ката ме попита: "Можете ли да работите в екип?"  А аз й казах: - Много ясно, не виждаш ли, че съм с анцуг?
На този ден 14.12   1819 г. – Алабама става 22-ят щат. 1900 г. – Квантова механика: Германският физик Макс Планк представя в Берлин своя Закон на Планк. 1911 г. –...