Реклама по време на криза

За всичко, което не е конкретно адресирано в другите раздели и касае макроикономическото развитие

Модератори: econ.bg, gmihaylov

Реклама по време на криза

Мнениеот apostoloff на Вто Дек 01, 2009 8:50 am

СЕГА МУ Е ВРЕМЕТО!




Мастити експерти по маркетинг твърдят, че по време на криза в никакъв случай не бива да се допуска една голяма, непоправима грешка: да се орязват рекламните бюджети. Най- интересното в случая е това, че и собствениците на проспериращи фирми напълно и безусловно споделят това мнение.

Майкъл О’ Лиъри, мениджър на ирландската low cost компания Ryanair смята, че във времена на икономически възход и идиотите могат да печелят. Докато кризата е едно истинско предизвикателство за фантазията, изобретателността и находчивостта на бизнесмена. Според него огромна роля в това отношение играе иновативната реклама.

Подобни схващания движат и бизнеса на Domino’s Pizza. Тук смятат, че тези, които продължават да рекламират с пълна сила продуктите си по време на кризата, след нея ще пожънат огромни дивиденти и ще спечелят много големи пари.

Компанията залага все повече и повече на своя комерсиален сайт за поръчки, който и помогна да съкрати персонала си наполовина. Освен това поръчките по Интернет сами по себе си удвояват оборота на тази забележителна фирма. Защото рекламата на сайта в Мрежата е настъпателна и агресивна, тъй като е с пъти по- евтина от рекламата на компанията офлайн.

Хубаво е, че и много наши бизнесмени разбират това. „Финансовите институции променят начина си на комуникация с техните потребители”, каза наскоро Николай Неделчев, управляващ директор на Publicis Marc Group. „Използват се нетрадиционни маркетингови решения, интернет реклама, sms комуникиране, общуване в социалните мрежи и др. Компаниите, които инвестират в маркетингови комуникации по време на криза, придобиват много по-голям пазарен дял след края й.”


Всичко това идва да рече, че кризата в никакъв случай не променя законите на маркетинга. Напротив, колкото повече залагаме на тях СЕГА, колкото повече рекламираме в тези трудни времена, толкова по- удивителни резултати ще пожънем след време.


АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ
*********************************

АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ

http://www.SuperAstro.net
apostoloff
 
Мнения: 140
Регистриран на: Чет Май 22, 2008 5:14 am
Местоположение: София

Re: Реклама по време на криза

Мнениеот aneliarankova на Вто Ное 30, 2010 11:13 am

Във времена на криза парите не стигат в повечето фирми и ако свиват разходите започват с маркетинговите, не знам защо това е така, но наблюденията ми ги потвърждават. И не знам защо всеки си мисли, че рекламата ще му реши всички проблеми.
aneliarankova
 
Мнения: 6
Регистриран на: Вто Ное 30, 2010 9:58 am

Re: Реклама по време на криза

Мнениеот leadconsult на Сря Дек 29, 2010 6:08 pm

Доста пари се харчат излишно за реклама. Може би това е проблем както на фирмите които плащат купища пари а не знаят за какво, така и на многонавъдилите се "агенции" които парадират че разбират от реклама...
leadconsult
 
Мнения: 18
Регистриран на: Нед Ное 21, 2010 6:54 pm

Re: Реклама по време на криза

Мнениеот Green Business Network на Чет Дек 30, 2010 5:10 am

aneliarankova пиши:Във времена на криза парите не стигат в повечето фирми и ако свиват разходите започват с маркетинговите, не знам защо това е така, но наблюденията ми ги потвърждават. И не знам защо всеки си мисли, че рекламата ще му реши всички проблеми.


В много случаи това е много пагубно за бизнеса, защото има излишно призводство (на услуга/продукт и тн.), а търсенето е намаляло значително, а същевременно се орязват инвестициите в маркетирането му и привличане на потребление. Така в повечето случаи потреблението на продукта на фирмата спада драстично заради прогресивния ефект като същевременно фирмата има голям производствен капацитет (вкл. и човешки ресурс) на продукта или услугата, който остава неизползван, а само изисква разходи, за да съществува. По този начин разходите спрямо приходите се обръщат главоломно и ефекта е ясен - тежко финансово състояние, съкращение на голяма част от работната ръка, механизация и тн., и всъщност вместо с навременни мерки да се оптимизира фирмата се получава невероятен срив и ликвидиране на голяма част от бизнеса й.
Where ideas meet opportunities
http://www.gbn.bg
Green Business Network
 
Мнения: 9
Регистриран на: Нед Дек 19, 2010 9:11 pm
Местоположение: 1000 Sofia, Bulgaria, 15th Angel Kanchev Str., floor 1, office 1


Върни Общи макроикономически въпроси

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron