Законът за движение по пътищата ще бъде разделен на три отделни закона

19.06.2017 | 11:40
по статията работи: econ.bg
Според него премахването на предупредителните табели за наличието на камери по пътищата ще даде добър резултат
Законът за движение по пътищата ще бъде разделен на три отделни закона
Снимка: БГНЕС

В Министерството на транспоротта предстои Законът за движение по пътищата да бъде разделен на три отделни закона: един, който да отговаря за пътните знаци и маркировката, втори, касаещ подготовката, квалификацията и категорията на водачите, и трети, който да е за техническата част на превозните средства. Това обяви в сутрешния блок на Нова телевизия министърът на транспорта Ивайло Московски.

Той подчерта: „Длъжни сме да спрем войната по пътищата, не само заради срещите на министри с премиера Бойко Борисов." По думите на министъра, битката е комплексна и изисква сериозен ангажимент от няколко държавни институции. „Имаме задължение да поправим неща в системата, но зависи и от манталитета на самите хора", категоричен е Московски.

Според него премахването на предупредителните табели за наличието на камери по пътищата ще даде добър резултат. „Тези табели нямат никаква превантивна стойност. По-добре да не знаем къде има камери, за да можем респективно през цялото си пътуване да бъдем на щрек", коментира министърът.

Той допълни, че всички вратички в системата могат да бъдат залостени и по този начин да се улесни работата на контролните органи.

Транспортният министър потвърди, че БДЖ ще получи помощ от държавата в размер на 224 млн. лв. По този начин ще може да продължи стратегията по оздравяване на железниците.

„Вероятно формата ще бъде безлихвен заем от държавния бюджет, тези пари ще трябва да бъдат възстановени в някакъв момент", поясни Московски. Той е категоричен, че дружеството може да бъде оздравено.

„Концесията е полезна за държавата", категоричен е Московски. Той смята, че благодарение на концесии летищата във Варна и Бургас в момента изглеждат по съвсем различен начин.

„Ако имаме некоректно поведение на концесионери, концесиите се прекратяват за броени дни. Държавният интерес е максимално защитен", уточни министърът.

„Във всички контролни органи съществува риск от корупция", коментира арестите в ДАИ транспортният министър. Според него, начинът, по който се провеждат изпитите в момента, на практика пресича всякакви варианти за преписване.

Московски добави, че е възможно държавата да започне да купува автомобили, с които да се провеждат изпитите по кормуване. „Никой не може да види какво се случва на педалите на изпитващия от дясно на кандидата, никой не може да следи как е фиксирана камерата в колата", коментира Московски и не скри възмущението си: „Всичко чух от автошколите като упреци към държавата, колко от тях са подали сигнал, че поне един от техните школници е рисков? Няма нито един, нула!"

„Без значение къде се намирате ще използвате националния си тарифен план", категоричен е Московски. По думите му, в отпадането на роуминга няма „дребен шрифт" и скрити условия.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 16.04   1071 г. – С превземането на Бари Италия се освобождава напълно от Византийска власт. 1346 г. – В Скопие Стефан Душан обявява създаването на Сръбско царство,...