Борислав Василев говори за значението на технологиите за застрахователите

18.11.2013 | 10:20
по статията работи: Албена Алексиева
Забавянето в технологичното развитие се отразява и на резултатите, заяви в интервю за Insmarket.bg застрахователният експерт
Борислав Василев говори за значението на технологиите за застрахователите

В интервю на застрахователния портал Insmarket.bg Борислав Василев, управител на "Ауто3П България" ООД, разказва за значението на технологиите в застрахователния бизнес.

Василев е магистър по Транспортна техника и транспорт във Варненския технически Университет. Той е специализирал е в "Ровър груп" Великобритания, Застрахователният Институт на Канада. Борислав Василев започва кариерата си в „Ровър груп“ 1994 – 1996 г., след което работи четири години за "Юнион Иншурънс". От 2002 г. до 2005 г. работи в канадски застрахователи, а след това и в представителя на „Рено“ - „Булауто“.

Г-н Василев, с все по-голямото навлизане на IT технологиите в живота на съвременния човек застрахователният бранш се оказа пред необходимостта от сериозни и бързи промени. Като специалист в тази сфера, какви са основните направления, в които браншът предстои да се развива?

Борислав Василев:

Фундаментална истина е, че технологиите не правят бизнес, но поддържат бизнеса. След 1989 г. частното застраховане се разви много бързо, за разлика от процеса по внедряването на нови технологии. Забавянето в технологичното развитие се отразява и на резултатите, ето защо се налага по-динамичен подход в това направление, като посоките за това са много. Една от тях е обменът на информация между засегнатите и заинтересовани страни във всеки конкретен случай. Защото ако за застрахователната компания случаят е щета, то същият случай е претърпяна загуба за пострадалия, възложен ремонт за сервиза, статистически случай за актюерите и регулатора и т.н. Всички тези страни споделят обща информация по случая и са заинтересовани този процес да протича бързо, без допълнителни рискове и без изкривявания.

Браншът непрекъснато обменя информация с външния свят както в страната, така и в чужбина. Технологиите могат да направят този обмен значително по-ефективен. На национално ниво се създават връзки между застрахователните компании, сервизите, вещи лица, НББАЗ, Гаранционния фонд и пр. Всички участници  в този процес имат полза от получаването на навременна информация какво се случва при някакво застрахователно събитие. Сега между тях се разменят телефонни разговори, електронна поща, факсове. Тези канали на споделяне обуславят липсата на проследимост на информацията, загуба на историческа информация, забяване във времето, а като страничен ефект – и неадекватно резервиране и финансови загуби.

Технологичният обмен на информация променя тази картина. От собствен опит мога да споделя, че след въвеждането на системата ни за обслужване на комуникацията между застрахователни компании и автосервизи, проследимостта, контролът, скоростта, достъпността и качеството на информацията се повишиха драстично.
По подобен начин може да се подобри нивото на комуникация и между другите участници в процеса както на национално, така и на интернационално ниво.

Разкажете повече за вече работещата система между застраховател и сервиз.

Борислав Василев:

Българският пазар от години работи успешно с един от нашите продукти – системата SmartClaiMS за оперативно и управленско обслужване на дейността по ликвидацията на щети по застраховки "Каско" и "Гражданска отговорност". Освен в помощ на вътрешните процеси в ликвидацията, тази система се използва и за качествено описване на уврежданията,  калкулиране размера на щетите, подпомагане на основните информационни системи на застрахователя и осъществяване на комуникация с външни за компанията субекти.

Първият реализиран от нас комуникационен модул – SmartClaiMS Garage, обслужва връзките с автосервизите по отношение на възлагането и контрола на текущите ремонти. Чрез него се описват установените вреди, обменят се снимки и документи, съгласува се цената на ремонта и т.н.

Към момента над 600 сервиза работят по този начин със застрахователите и то доказано успешно. Както вече споменах, този стандарт на партньорство може да включи и други участници на застрахователния пазар. Например, ако в информационния обмен присъединим и регресните претенции, те биха станали видими за заинтересуваните страни  в момента, в който бъдат заведени. Всяко движение по тях ще е ясно за страните в момента, когато се случи, а това е особено важно в случаите, когато, например, се води съдебен спор по определена претенция. Сега има случаи застраховател, който трябва да плати, да научи за това години по-късно. През цялото това време той не е правилно резервиран и адекватно подготвен, понеже не знае, че има такова събитие. По подобен начин  се развиват щетите в чужбина.  Дори когато представителите на съответните държави са коректни и информират бързо, пак минава доста време след като щетата е заведена.

Цялото интервю четете в Insmarket.bg.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 25.03   708 г. – Константин е избран за папа. 717 г. – Лъв III е коронясан за византийски император. 1306 г. – Робърт Брус става крал на Шотландия. 1655 г....