Световната криза се отрази и на секънд хенд бутиците

04.04.2013 | 13:05
по статията работи: Георги Тотев
Георги Владимиров, собственик на магазин за дрехи втора употреба "y Diego"
<p>Георги Владимиров</p>

Георги Владимиров

Снимка: Марио Евстатиев/Div.bg

 

Георги Владимиров е основател и собственик на столичния секънд хенд бутик за мъжки дрехи "y Diego". Той е на 31 години, а самият магазин преди броени дни навърши 2 години. Колегите ни от сайта за модерния джентълмен Div.bg разговаряха с него за стила и начина на обличане на българските мъже, както и за митовете и истините, свързани с дрехите втора употреба. Използвахме повода, за да зададем на Георги Владимиров няколко въпроса за бизнес модела и начина на работа на този тип магазини.

Г-н Владимиров, кажете няколко думи за бизнес модела на магазините за дрехи втора употреба: Успешен ли е?

Георги Владимиров:

Успешен е, разбира се. Моделът специално за нашия тип магазини е един - ние сме бутикови магазини, които купуват стока от по-големите складове, от по-големите вериги. Това е в най-общ план.

Какви са приликите и разликите на работата и позиционирането на подобен тип магазини у нас и в чужбина?

Георги Владимиров:

Общо взето ние сме заимствали много от чужбина. И в България, и в чужбина този тип магазини са по-ексцентрични, по-дизайнерски, по-уникални, по-интересни. Брандът си е собствен, няма някой да ти наложи нещо. Ти решаваш как да ти изглежда магазинът. Имаме пълната свобода да си нареждаме нещата кой както иска. Този тип магазини не са просто магазини за дрехи, а притежават душевност, собствена атмосфера. Магазините говорят. Тези магазини си имат собствен език - не са обект, в който клиентът влиза, купува нещо и си излиза. Тук отношението е по-различно. Всички секънд хенд магазини в България, в чужбина, тук в района на Малките Пет кьошета са направени от хора, които преди да направят магазините, са обикаляли в търсене на нещо, на дреха. И не са го намерили. Тоест това, което е предлагал градът, не е удовлетворило техния стил и те са решили сами да си го намерят и осигурят. Нещата, които зареждаме, са неща, които ние харесваме и които не могат да се намерят никъде другаде. Ние сме по-близо до клиента. Има едно лично отношение. Освен това променяме облика на един град. Придаваме му светлина. Нашите витрини винаги са чисти, винаги светят, цветни са. Ние сме част от колорита на всеки един град.

Каква е конкуренцията в София?

Георги Владимиров:

Конкуренцията в София може да се разглежда по два начина. Като цяло е доста сериозна. Само тук в разстояние на 200 метра сме около 15 магазина. Между другото този район го знаят като “района на секъндите”, дори има един графит малко по-надолу “Second Hand Crew”, който е от преди седем-осем години. Като цяло навсякъде се отвориха такива магазини. И по-малки, като нас, бутици в центъра на София, в кварталите около центъра. В зависимост от това колко е възлово мястото, има различни категории магазини за дрехи втора употреба, различни стоки се предлагат. Но като цяло е хубаво да има много повече такива магазини. Има какво още да се желае. Колкото повече, толкова по-добре. И това ще е добре за всички, защото изборът ще е по-голям и хората ще са по-доволни.

Кои са клиентите на един бутик за мъжки маркови дрехи втора употреба (като възраст, вкусове, материално положение)?

Георги Владимиров:

Всякакъв тип мъже ни посещават. Има хора, които със сигурност не са хора в затруднено материално положение. Тези, които са в затруднено материално положение, пазаруват, когато има намаления. Нашите цени са по-ниски от обикновените магазини на главните улици, марковите магазини, магазините в моловете. По-ниски са, но държим сравнително високи цени за бутиците. Когато има намаления пазаруват всякакви хора. Най-вече се наблюдава, и това адски много ме радва, че един мъж може да си купи велурени обувки от мол за 400 лева, да си купи панталон от онлайн магазин и да му липсва една риза, която да се окаже, че е на намаление и да струва пет лева в нашия магазин. Въпрос на стил. Иначе идват наистина клиенти, които държат просто да са уникални. Които имат ясно изразен характерен стил на обличане. Които знаят, че при мен могат да намерят нещо наистина интересно.

Има ли значение местоположението на магазин за дрехи втора употреба? Къде е по-добре да бъде отворен – в центъра/периферията на голям/малък град, в по-заможен/по-беден квартал?

Георги Владимиров:

Говорим за магазини, които са до 20-30 квадрата - бутици. Хубаво е да бъдат в центъра на града или квартали като "Иван Вазов", "Лозенец", където има такива разбира се. Трябва обаче да са съобразени с инфраструктурата. Хубаво е разбира се да има такива магазини на възлови, комуникативни места - до спирка на метрото например. Но ние в нашия район не гоним такова нещо. Има хора, които могат да отворят магазин и на Графа (бел. ред. ил. Граф Игнатиев), ако искат, но ние сме малко по-особените. Ние сме, ако може така да се нарече, ние не сме на Главната, ние сме малко по-отстрани, в пряката, където е по-закътано, по-тихо, където се усеща истинската атмосфера на града. Не сме при блъскащата се тълпа, а на 50 метра встрани, където, ако свиеш от Главната, се озоваваш на едно място, където можеш да се насладиш на едни прекрасни ресторантчета, на страхотни кафенета, на нашите магазини. Гледаме да сме далеч от лудницата и суматохата, за да могат хората спокойно да влязат да избират, после да изпият с нас по една бира, да си поговорим.

Световната криза повлия негативно на редица икономически браншове. Как се отрази тя на сегмента на търговията с дрехи втора употреба?

Георги Владимиров:

Отрази се, по принцип, негативно. Не знам за другите магазини, при мен със сигурност оборотът поспадна малко. Чувал съм и други хора да се оплакват, но всички сегменти на класическия бизнес модел се оплакват.

Какво стана, според мен. Първо някой накара хората да спрат да купуват. Това разбира се е в интерес на някого, който има интерес хората да си държат парите в банките. Това е мое мнение. И хората се страхуваха да купуват. Навсякъде. Съответно се купува по-некачествена стока. И разбира се това се отразява и на нас. Западнякът, европеец или американец, ако не си купи, например, сако Hugo Boss тази година, съответно аз като отида в някой склад след няколко месеца да пазарувам, аз няма да го намеря това сако, а нещо по-евтино, което няма да го взема за моя магазин. Съответно човекът, който преди две години е търсил нещо подобно в моя магазин, в момента, пак може да намери нещо сходно, но не толкова често, колкото преди две години например. Тенденцията обаче е нещата да се оправят. Почна да се връща качеството на стоката, така че нещата полека-лека се оправят. Аз съм оптимист, все пак то зависи и от собствените усилия. Всичко е много свързано. Купувайки си една хубава дреха, със сигурност денят ти ще мине по-добре. Не знаеш какви врати ще ти отвори тази дреха, тази нова визия и каква информация ще получиш, която може да се окаже животопроменяща за теб.

Какво още разказа Георги Владимиров, може да прочетете в Div.bg

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 14.03   1492 г. – Испанската кралица Изабела заповядва да бъдат експулсирани 150 000 евреи, в случай че не приемат християнството. 1697 г. – Последният свободен град...