Събитията - ефективен комуникационен инструмент* 4

30.03.2012 | 11:43
по статията работи: Лили Бончева
Татяна Трайкова, Управител, "Рейнбоу Плаза"
Събитията - ефективен комуникационен инструмент*
Снимка: Личен архив

Татяна Трайкова e управител на "Рейнбоу Плаза" - най-новият бизнес, конгресен и шоу център в България, и още няколко фирми. Завършила e първоначално педагогика, а след това икономика и бизнесадминистрация. Специализирала e маркетинг и реклама. От години работи в сферата на директните продажби и се налагаше да организираме много корпоративни събития.

Ето какво казва Татяна за "Рейнбоу Плаза" и успешния бизнес: "Сблъсквайки се с всички проблеми около организирането и провеждането на дадено събитие ние решихме да създадем такова място в София, където да разполагаме с целия ресурс за организиране на пълната гама от събития – от семинари и конференции до артистични прояви и тематични партита. Така се появи Рейнбоу Плаза и последните години се налага на пазара. Четири са условията да имаш успешен бизнес. Първо да имаш зад гърба си компания с история, която се е доказала в годините. Второ да предлагаш качествен продукт. Трето да имаш добра маркетингова политика и не на последно място да даваш възможност за развитие".

Татяна Трайкова е носител на наградата на сп. Business Lady за Event Managment за тази година.

 

Г-жо Трайкова, как виждате ролята на ивент мениджмънта в цялостното развитие на компанията?

Татяна Трайкова:

В съвременната конкурентна среда събитийният мениджъмнт е сфера, която се развива бързо и динамично и към която насочват внимание специалистите по маркетинг, реклама, мениджмънт, PR. Специалните събития са една универсална комуникационна технология, която има силно въздействие върху аудиторията. Причина за това въздействие са директният контакт с избрани лица, емоционалното въздействие на база на преживяването по време на събитието, както и доверието и емоционалната връзка, която се изгражда между организатора и аудиторията на събитието. Специалните събития навлизат все по масово във всяка сфера от живота и бита ни.

Поради многобройните положителни характеристики, събитията се превръщат в един от най-ефективните комуникационни инструменти и доброто им организиране и управление е основен фактор за техния успех и постигане на целите на организатора. Те служат за целите на маркетинга, когато се използват за продажба или подбуда за продажба на определен продукт или услуга, на бранд или дестинация. Те служат и на връзките с общесствеността и в същото време са една типична форма на реклама. Затова все повече компании се ориентират към провеждането на корпоративни прояви и отделят ресурс за забавление и инвестиция в персонал.

В момента има няколко специализирани фирми, които се занимават с ивент мениджмънт, но почти всички PR и рекламни агенции, по-големи хотели и туроператори предлагат събитийния мениджмънт като част от своето портфолио. Нашата компания разполага с едно огромно предимство. Имаме изградена невероятна материална база. Разполагаме с зала, която при подходяща декорация се преобразява до неузнаваемост. Озвучителна и осветителна техника от най-висок клас. Конферентна и презентационна техника. Разполагаме и с човешки ресурси. Това ни дава възможност да бъдем много креативни и да балансираме разходите, като ги оптимизираме максимално. Успешността на събитието зависи от фактори като ефективност и икономичност. Ние можем да го осигурим, защото не ни се налага да работим с подизпълнители

Всички знаем, че без добре обучен екип едно събитие не би могло да се организира професионално. Кои са ключовите фигури в този екип?

Татяна Трайкова:

Трудно е да бъдат изброени всички детайли от дейността на ивент мениджъра, тъй като управлението на събитието минава през няколко етапа: проучване, планиране, организиране и анализ и се съпътства от множество паралелни дейности като разработване на тема или мотив, бюджетиране, координиране и логистика, организиране на декора и кетъринга, изготвяне и режисиране на забавно развлекателна програма, осигуряване на безопасността и други. Затова ролята на мениджъра е не само да управлява процесите свързани с тези компоненти, а и да ги споява, за да постигне ефектен комплексен резултат.

Кои всъщност са основните функции на ивент мениджъра?

Татяна Трайкова:

Логично е всяко специално събитие да се разглежда като „продукт”, тъй като ивент мениджърите като негови създатели трябва да го планират и да го „произведат”, както и да го „продадат”, от една страна на преките поръчители на събитието, а от друга, на външните му публики. Освен това е важно този „продукт” да предизвика определените предварително и също така ясно дефинирани ефекти.  Най-общо казано основните им функции са да проучват, планират, организират и анализират.

Понякога е най-трудно да разбереш какво точно си представя клиентът, за да можеш да му предложиш най-доброто решение за неговото събитие. Как Вие успявате да се справите с този момент в преговорите с клиентите?

Татяна Трайкова:

Господ ни е дал две уши и една уста. Затова много внимателно ги изслушвам. След това им презентираме части от различни събития, докато спечелим доверието им. След това е лесно. Все пак от години се занимавам с директни продажби...

Кой тип събития се организират най-трудно и кое е общото между тях.

Татяна Трайкова:

Няма трудни и лесни събития. Към всички подхождаме еднакво отговорно и професионално.

Кой е добрият ивент мениджър?

Татяна Трайкова:

Професионалистът в сферата – събитийният мениджър, трябва да притежава комплекс от професионални знания и умения, но безспорно трябва да бъде добър комуникатор и да е способен да управлява и координира комуникационните процеси на различни нива. Трябва да има познания от много науки: икономика, маркетиг, реклама, политология, психология, журналистика, както и да има познания в сферата на сценичното изкуаство, музиката, шоу бизнеса, киното, съвременните технологии, комуникацията и др.

Кое е Вашето мото, верую?

Татяна Трайкова:

Вярвайте в абсолютната неограниченост. Светът на възможностите е безкраен и нека ви изпълни с вдъхновение, за да може и вашият живот да се изпълни с чудеса. За да постигнете това невероятно състояние на духа е достатъчно само честичко да повтаряте няколко обикновенни фрази... обичам те, съжалявам, прости ми, благодаря.

*"Рейнбоу Плаза" е партньор на Econ.bg

Оцени статията:
5.00/3
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 24.04   1479 г. пр.н.е. – Тутмос III става фараон на Египет. 1184 г. пр.н.е. – Гърците влизат в Троя с помощта на Троянски кон (по предания). 1771 г. –...