Как да превърнем корпоративната стратегия в реалност

23.02.2012
по статията работи: Ралица Стоянова
"Хората подкрепят света, в чието създаване са участвали". Лидерите трябва да въвличат екипа си в идеите си, обясни експертът Махан Таваколи
Как да превърнем корпоративната стратегия в реалност
Снимка: Sxc.hu

 

"Как да превърнем корпоративната стратегия в реалност" беше темата на дискусия с лектора от компанията за бизнес обучения Dale Carnegie Training Махан Таваколи.

Идеята сама по себе си струва между нула и много малко. Организации се провалят не заради недобра стратегия, а заради лошо изпълнение, каза Таваколи. Той обособи три основни ключа за правилното осъществяване на стратегията. Това са лидерство, корпоративна култура и хора.

Най-важното за мениджъра е да води екипа си чрез личния си пример. Подчинените гледат какво прави лидерът и му подражават. Таваколи даде пример с изпълнителен директор на IBM. Преди той да постъпи в компанията, всички носели бели ризи. На интервюто си за работа бъдещият мениджър отишъл със синя. На първата среща с екипа си, след като вече бил назначен на работа, хората били облечени в сини ризи.

Много важно при лидерството е да бъдеш магнит, обясни експертът. Високата заплата не води най-добрите хора. Те имат нужда от мотив, за да работят с теб. Да бъдеш магнит означава да събираш у себе си комплекс от качества – лично отношение към хората от екипа, заразителен ентусиазъм и други. Животът е твърде кратък, за да правим неща, които не ни вълнуват. Това е мотото, което успешният лидер трябва да изповядва и да внушава на подчинените си.

Добрият лидер трябва да може да "намалява белите полета". Това значи да откроява хората с потенциал и да се грижи за това те да бъдат щастливи в организацията.

Друг елемент от успеха на компанията е нейната култура. Бъдете параноични, призова Таваколи. Инициирайте промени! Най-добрите инстутуции са такива. Много важно е да насърчавате способните и заслужилите да участват в управлението, смята Таваколи. Тук ролята на лидера е да привлече добрите играчи и да отстрани лошите. Окуражаването на обратна връзка също е ключово за успеха на корпорацията.

Хората, разбира се, имат не по-малко значима роля. Изберете служители, които вършат работата си със страст, които искат да се учат, да се променят, които имат блясък в очите. Таваколи даде пример с мениджър на Pepsi, коятo срещнал. Тя говорила за марката така, сякаш хората биха умирали от глад, ако няма Pepsi.

Основното при избиране на служителите е да пасват в корпоративната култура, да имат мотивация и отношение. Знанията са по-малко важни. Те могат да се придобият чрез обучения, които от своя страна са един от начините да покажем на хората, че са важни, обясни експертът. Добрият мениджър въвлича екипа си в идеите си. "Хората подкрепят света, в чието създаване са участвали", цитира Таваколи думите на Дейл Карнеги.

Оцени статията:
5.00/3
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 18.03   37 г. – Римският сенат анулира завещанието на Тиберий и обявява Калигула за император. 731 г. – Започва понтификатът на папа Григорий III. 922 г. –...