Ивайло Московски: „БДЖ -Товарни превози” се намира в неравностойна конкуренция с частните оператори

03.05.2018 | 14:20
по статията работи: econ.bg
Московски допълни, че от ведомството обмисляли вариант за съставяне на рамкови договори
Ивайло Московски: „БДЖ -Товарни превози” се намира в неравностойна конкуренция с частните оператори
Снимка: БГНЕС

„БДЖ-Товарни превози” се намира в неравнопоставена и несправедлива конкурентна среда, поради това, че то е държавно предприятие и трябва да спазва правила и закони, които се отнасят до него, но не и до частните оператори. Това каза министърът на транспорта Ивайло Московски по време на заседанието на заседанието на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения в Народното събрание, предаде БГНЕС.

„В годините имаше два пъти опит за приватизация на дружеството. Идеята беше да бъде закупен от оператор, който да има възможност, оперирайки включително извън рамките само на национална територия да развие дружеството. Политиката, която провеждаме при съответните два неуспешни опита за приватизация, просто нямаше желаещи за тази процедура и се премина към вариант, при който дружеството да продължи да бъде оперирано от държавния оператор. Политиката, която развиваме по неговото управление включва доста мерки. Те са в цялостния план за стабилизиране и развитие на БДЖ. Най-общо процедурите, които касаят оптимизиране на дейностите в дружеството се свеждат до освобождаване от неоперативни активи. Това което е възможно, защото те повечето им активи в голямата си част са заложени към кредитори. Оптимизация на персонала, което включва в основните си части освобождаване на хора, които са в пенсионна възраст, но не се изпълнява някакъв шоков план за съкращаване на работещи хора”, заяви Московски.

Той добави, че се работи и по линия на маркетинга, чиято задача е да привлече клиенти, които в оперативен план да подобряват показателите на дружеството. На този фон обаче, „БДЖ-Товарни превози” влиза в неравна конкуренция с частните оператори. „

„БДЖ-Товарни превози” се конкурира с компании, които работят на чисто пазарен икономически принцип. Къде дружеството понася най-големи щети от този факт? На първо място бих казал, че това е обхватът, където при наличие на необходимост от резервни части, агрегати или на някакви системни елементи, които са необходими за осъществяване на дейността, „БДЖ-Товарни превози” е задължено по закона за обществени поръчки да провежда такъв тип процедури, които сами по себе си означават един период от 7-8 месеца. Ако има и обжалвания се минава на две инстанции - КЗК и Административен съд. Ако на една частна компания, оперирайки по инфраструктурата й е необходимо да закупи някаква чат тя отива и си го закупува по пазарни условия, „БДЖ-Товарни превози” е ограничено в тази си възможност, тъй като трябва да се провеждат процедури", обясни министърът на транспорта.

Ивайло Московски допълни, че от ведомството обмисляли вариант за съставяне на рамкови договори, но е много трудно да се предвиди какви ще са нуждите на предприятието в бъдеще време.Министърът вижда част от оздравяването на дружеството в развитието и извършването на т.нар. единични превози.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 18.04   1506 г. – Започва строителство на базиликата Свети Петър в съвременния и вид. 1599 г. – Испанският крал Филип III Испански се жени за австрийска ерцхерцогиня...