Българският бизнес масово не вярва на медиите

16.10.2017 | 15:30
по статията работи: econ.bg
Проучването показва, че като цяло фирмите рядко търсят съдействие от медии за решаване на проблеми – 83% изобщо не са се обръщали към някоя медия по такъв въпрос
Българският бизнес масово не вярва на медиите
Снимка: БГНЕС

Само една трета от представители на бизнеса смятат, че медиите помагат в малка или по-голяма степен за икономическото развитие у нас. Това показва анкета на Българската търговско-промишлена палата сред членовете й.

Около 32% от анкетираните са на мнение, че някои медии съдействат, а други не за развитието на икономиката. Медиите не помагат за развитието на икономиката смятат 26%, а категорично, че пречат заявяват 8% от анкетираните.

Проучването показва, че като цяло фирмите рядко търсят съдействие от медии за решаване на проблеми – 83% изобщо не са се обръщали към някоя медия по такъв въпрос. 14% са търсили съдействие за техен казус, но медиите не са им съдействали. Само 3% съобщават, че чрез намесата на медия са решили някакъв проблем за тях.

Бизнесът почти единодушно заявява (86%), че не се доверява само на една медия у нас. На въпроса кой е най-достоверният източник на информация, най-голямо доверие има към телевизията – 25%, следват интернет/социални мрежи – 18%, печатни медии – 8%, радио – 6%. Останалите 43% смятат, че нито един от изброените не е достатъчно достоверен.

Едва 27% от анкетираните смятат, че медиите съдействат за доброто представяне на имиджа на страната ни, докато за прекомерното отразяване на негативни новини бизнесът е почти единодушен – 88% от анкетираните смятат, че медиите допринасят за прекалено фокусиране върху негативните новини. Значително по-добро е мнението на бизнеса за положителната дейност на медиите за борбата със сивата икономика и корупцията – там над 40% виждат тяхната важна роля.

На въпроса дали има различно поднасяне на дадена новина или събитие (според собственика на медията), само 5% от фирмите, смятат, че медиите са балансирани в позициите си и няма различно отразяване на теми. Почти 60% смятат, че медиите у нас отразяват едностранчиво новините, а около 35% че нарочно медиите не представят дадени новини.

В анкетата има и критики към медиите, че търсят лесното написване на материал и то срещу заплащане от тези, които го поръчват, без да влизат в детайли и да разследват и анализират информацията. Бизнесът гледа критично и на материали от медии, от които не може да се разбере кой журналист е работил по темата.

Анкетата е проведена по електронен път в периода 9-13 октомври 2017 година сред над 6000 представители на бизнес средите.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 26.03   1812 г. – Земетресение разрушава Каракас, Венецуела. 1828 г. – Австрийският композитор Франц Шуберт изнася единствения си публичен концерт. 1841 г. –...