Кой е виновен за пътната криза в събота?

09.01.2012 | 17:39
по статията работи: Петър Чернев
Трябваше да затворим "Хемус", за да я изчистим, обяви уволненият шеф на "Автомагистрали". Дружеството с ново ръководство от утре
Кой е виновен за пътната криза в събота?
Снимка: Булфото

В събота по голяма част от пътната инфраструктура имаше проблеми, породени от падналия сняг. Вчера с ново ръководство се сдоби държавната компания "Автомагистрали" ЕАД. Като причина за смяната беше посочено несправяне с кризисната ситуация.

Стана ли ясно кой е виновен за кризисната ситуация по АМ "Хемус" може да прочетете в следващите редове:

Агенция "Пътна инфраструктура" обяви, че е получавала заблуждаваща информация от "Автомагистрали" ЕАД, че всичко е наред с почистването на снега на автомагистрала "Хемус". Едва в следобедните часове в събота се е разбрало, че нещата там са извън контрол. Така председателят на Управителния съвет на АПИ Лазар Лазаров обясни за предаването "Преди всички" на БНР уволненията в "Автомагистрали".

Във вторник в длъжност встъпи новото ръководство на държавното дружество. Новият председател на Съвета на директорите на "Автомагистрали" е Емил Миланов, а изпълнителен директор е Дафина Станчева.

Днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова освободи от длъжност изпълнителния директор Антон Антонов, председателя на борда на директорите Валентин Николов и члена на борда Иван Илиев заради "несправяне със създалата се ситуация по време на снеговалежа и лоша координация на институциите". "От днес държавното предприятие "Автомагистрали" ще работи по нов устав и ясна отговорност", заяви министър Павлова.

Правилното решение в критичната ситуация през последните два дни беше тотално да се забрани движението по автомагистрала "Хемус", за да може спокойно снегорините да почистят трасето. Така коментира снежния хаос в Северна България от почивните дни уволненият изпълнителен директор на "Автомагистрали" ЕАД Антон Антонов. Той разказа как е молил служители на КАТ да му помогнат с изтеглянето на закъсали тежкотоварни камиони, за да се избегне задръстването по аутобана. Антонов постави под съмнение работата на експертите в Агенция "Пътна ифраструктура".

"Служителите на КАТ трябваше да спрат ТИР-овете и да се осигури спокойното почистване на трасето. Това не се получи и се образуваха задръствания", обясни Антонов. Той допълни:

"В случая трябваше да се затвори тотално участъкът, да се подредят в едната лента всички коли, камиони, рейсове и да може спокойно да изчистим и след това да ги пуснем. В този момент, в който минах от Ботевград, ТИР-овете стояха, не видях нито една полицейска кола. Попаднах в тапата, седим, първия път ги изтеглиха, катаджийте стояха през няколко коли. Викам "Айде, бе, момчета, ходете, дръпнете ги настрани, да изтеглим леките коли, да пусна камионите напред". Имаше там един, ама той не знам какво свърши. Тръгнахме, преместихме се 500 метра напред и пак спряхме, защото тези по-нагоре пак закъсаха".

Под съмнение беше поставена работата на експертите в Агенция "Пътна ифраструктура". По думите на Антонов хората, които подават информация, трябва да са много компетентни. На въпрос поставя ли под съмнение експертността им, той каза: "И така може да се каже, да". Антонов изрази мнение, че това се забелязва от години, откакто доста често се сменят екипите в агенцията. "Всеки нов управляващ, като дойде, си назначава, меко казано, антураж. Не може, експертите трябва да са експерти", коментира той.

Само за последните две години и половина се смениха четирима председатели на Управителния съвет на пътната агенция. Последната смяна беше направена няколко дни след като Лиляна Павлова пое поста на министър на регионалното развитие и благоустройството през септември миналата година.

Поведението на полицаите по време на ситуация през последните два дни на автомагистрала "Хемус" е било напълно адекватно. Това каза в интервю за Дарик радио заместник-директорът на "Охранителна полиция" комисар Алекси Стратиев. Той коментира думите на уволнения изпълнителен директор на държавното дружество "Автомагистрали" ЕАД Антон Антонов, който обясни, че правилното решение в критичната ситуация е било тотална забрана за движение по автомагистрала "Хемус", за да може спокойно снегорините да почистят трасето.

По-рано комисар Стратиев се срещна с ръководството на Агенция "Пътна инфраструктура", за да обсъдят бъдещите действия при подобни тежки зимни условия.

"Имахме среща с колегите от Агенция "Пътна инфраструктура", които са били там на мястото, и не мога да повярвам, че това е възможно. Тъй като лично началникът на КАТ на София окръг е бил от 1 часа през деня до 5 часа сутринта, областният директор на РДВР-София е бил на мястото, директорът на "Пожарна и аварийна безопасност" е бил на мястото, председателят на Агенция "Пътна инфраструктура" е бил на мястото. Не са коректни тези изказвания на Антон Антонов, за което съжалявам", коментира още комисар Стратиев.

Според него организацията по почистването е добра, тъй като имало изградени планове за взаимодействие.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 18.04   1506 г. – Започва строителство на базиликата Свети Петър в съвременния и вид. 1599 г. – Испанският крал Филип III Испански се жени за австрийска ерцхерцогиня...