Моряшкият синдикат защити собствениците на Български морски флот от Валери Симеонов

05.07.2017 | 17:15
по статията работи: econ.bg
Моряшки синдикат декларира, че при тази продължителна криза, ако Параходството беше останало държавно, то сега нямаше да съществува, щеше да е фалирало и работните места щяха да са нула
Моряшкият синдикат защити собствениците на Български морски флот от Валери Симеонов
Снимка: БГНЕС

Моряшкият синдикат се обяви в защита на собствениците на Български морски флот след като преди ден вицепремиерът Валери Симеонов обяви, че ще постави въпроса за нарушения на приватизационния договор. Собственици на компанията са братята Кирил и Георги Домусчиеви. Симеонов каза, че ще постави въпроса на заседанието на правителството, проведено във вторник, но след това не се разбра дали това е станало.

"Изявленията в средствата за масова информация на Вицепремиера Валери Симеонов относно приватизацията на БМФ е меко казано некомпетентна, емоционална и създава погрешна представа за последствията от приватизацията на Параходство БМФ", пишат в декларация от синдиката, изпратена до медиите.

В началото на април 2017 г. Арбитражният съд при Българската търговско-промишлена палата излезе с решение, с което позволи договорът за приватизация на Параходство "Български морски флот" (БМФ) да бъде променен. Основното желание на собствениците е да се промени ангажиментът им да поддържат определен тонаж на корабите. Оправданието им е, че има "стопанска непоносимост", тъй като корабният бизнес е изпаднал в криза малко след приватизацията на БМФ, писа "Капитал" през май.

Искът е срещу Агенцията за приватизация и е от юли миналата година. Арбитражът в състав Валентина Зартова, Станимир Цоцов и Дончо Хрусанов уважава желанието на корабособственика. Държавното ведомство ще трябва и да заплати и част от разноските на частната компания по делото в размер на 3.7 млн. лв. И най-вече на собствениците на флота са спестени неустойки от над 55 млн. лв., които иначе би трябвало да се платят през лятото на 2018 г. за неизпълнението на условията по приватизационния договор.

Моряшки синдикат декларира, че при тази продължителна криза, ако Параходството беше останало държавно, то сега нямаше да съществува, щеше да е фалирало и работните места щяха да са нула.

След приватизацията бяха предприети мерки за оздравяване на фирмата в условията на невиждана и безпрецедентна по дълбочина криза и най-ниските в историята на корабоплаването нива на фрахтовия пазар, допълват от синдиката.

Те обясняват и че старите кораби са се подменяли с нови по-модерни и ефективни. Средната възраст на корабите от 29 години беше намалена на по-малко от 10 години. Държавата продаде 70 % от БМФ за 440 милиона лева, а стойността на активите и корабите само три месеца след приватизацията намаля 10 пъти поради световната криза в корабоплаването, обясняват ситуацията от синдиката.

"Девет години след приватизацията бе построен и купен един цял нов флот на стойност 570 милиона и предстоят инвестиция от още над 200 милиона през тази и следващата година /корабите вече са договорени и се строят/. В същото време държавата не е осигурила дори една стотинка за инвестиции въпреки, че има 30 процента дял в БМФ", се допълва в декларацията.

В резултат от "лошата" приватизация и след "нарязаните" кораби, реалната цена на дела на държавата е увеличен, се посочва в писмото.

Какви работни места без нови кораби щеше да има? Трябва ли да продължава експлоатацията на корабите над 30-35 години, което е опасно за живота и здравето на моряците и никой не иска да ги наеме?! Благодарение на инвестициите, осигурени от новият собственик, след приватизацията са гарантирани сигурни и безопасни работни места на съвременни и конкурентни на пазара кораби, допълват моряците.

Те посочват, че за тях е важно да имат сигурно, на европейско ниво заплащане и редовно да получават възнагражденията си. А това било налице в компанията, където минималната заплата е над 1400 долара на месец, а капитаните главните механици получавали над 8000 долара на месец.

"Моряшки синдикат декларира, че няма по добре регулирани трудово-правни отношения, по сигурни, безопасни и добре платени работни места в България. Българските моряци сега могат да работят на нови, съвременни и сигурни кораби и това нямаше да е възможно без новия собственик", се казва още в декларацията.

Ако г-н Валери Симеонов твърди, че има проблем с приватизацията на БМФ, това означава, че трябва да бъдат развалени всички приватизационни сделки в страната и отново всичко да стане отново държавна собственост. Това ли искаме? Ние сме против, заключават от синдиката.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 25.03   708 г. – Константин е избран за папа. 717 г. – Лъв III е коронясан за византийски император. 1306 г. – Робърт Брус става крал на Шотландия. 1655 г....