Българските потребители са похарчили близо 1 млрд. лв. за хотели, ресторанти и екскурзии през дните около Великден. Според данните от подадените до момента отчети от касовите апарати към Националната агенция за приходи (НАП), една трета от хотелите, хижите, ресторантите и питейните заведения в страната са реализирали оборот от 240 млн. лв. само през двете седмици преди Великден.
Това означава, че оборотът на всички места за настаняване, ресторанти и питейни заведения в страната е приблизително 700 млн. лв. Точни данни ще има след десетина дни, когато в НАП постъпят отчетите от всички касови апарати, коментират от „Стандарт“.
В общата сума от 700 млн. лв. обаче не влизат разходите ни за бензин по време на празниците, за билети за влакове и автобуси до родните ни места, както и парите за агнешко месо, козунаци и яйца за домашната трапеза.
В сумата не влизат и разходите, които българите са направили по време на пътуванията си в чужбина.
По данни на Института за анализи и оценки в туризма, сънародниците ни са изхарчили над 70 млн. лв. за туристически пакети у нас и още 60 млн. лв. за екскурзии в чужбина по време на почивните дни около Великден.
Ако към сумата от 700 млн. лв. се добавят и разходите за път, за домашната трапеза на Великден, както и за покупки и ресторанти по време на екскурзиите в чужбина, общата сума на похарчените пари за празника ще надмине 1 млрд. лв., сочат сметките на „Стандарт“.