Транспортната инфраструктура се нуждае от 7,3 млрд. евро инвестиции след 2020 г.

01.12.2017 | 17:00
по статията работи: econ.bg
Форумът се организира от евродепутата Андрей Новаков
Транспортната инфраструктура се нуждае от 7,3 млрд. евро инвестиции след 2020 г.
Снимка: andreynovakov.eu

Общият размер на инвестициите, необходими за изграждане и модернизиране на транспортната инфраструктура в България, за периода 2021 - 2030 г., възлиза на 7,3 млрд. евро. Това съобщи заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ангел Попов (вдясно на снимката) по време на конференцията „Инвестиции на ЕС в транспорта - гръбнакът на европейската икономика - перспективи след 2020".

Форумът се организира от евродепутата Андрей Новаков, с подкрепата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

Зам.-министър Ангел Попов акцентира, че 4,7 млрд. евро ще са необходими за изграждане на направленията от основната мрежа, а 2,6 млрд. евро - за широкообхватната. „За да реализираме всички приоритетни железопътни проекти трябва да осигурим финансиране в размер на 2,6 млрд. евро, а значително по-голяма е цифрата за пътния сектор - над 3,7 млрд. евро", посочи той.

Попов заяви, че пакетът за мобилността е една от най-важните теми за правителството и бизнеса, и фактът, че абсолютно всички български евродепутати са изразили подкрепата си към него, говори колко е важа темата за нашата държава. Той допълни, че Андрей Новаков също е пряко ангажиран с този въпрос и министерството ще очаква активна подкрепа от него и неговите колеги.

По думите на Новаков, след 2020 г. Европейският съюз трябва да инвестира по 10 млрд. евро годишно в транспортните мрежи на страните членки. Важно е да се предприеме нов подход за оценка на различните общини и градове на ниво ЕС, като се анализира социално-икономическата обстановка, и спрямо резултатите да се определя процента на национално съфинансиране на проекта, каза той.

Ръководителят на Управляващия орган на ОПТТИ 2014 - 2020 Галина Василева посочи, че най-важното след 2020 г. е да се осигури продължаване на инвестициите от предишните два програмни периода. „Работим паралелно по двата трансевропейски транспортни коридора, преминаващи през България, като нашата цел е да ги развиваме балансирано. Изграждането на връзките със съседните държави също ще бъде ключова тема през следващата Многогодишна финансова рамка", заяви Галина Василева. Тя отбеляза още, че Европейската комисия трябва да запази традиционните методи за финансиране, които използва в периода 2007 - 2020 г., но в същото време да бъдат обмислени и допълващи източници на средства с конкретни критерии.

Участие във форума взеха още директорът на отдел "Инвестиции в транспорта" в Европейската комисия Оливие Сила, началникът на отдел в Изпълнителната агенция за иновации и мрежи Кристобал Милан де ла Ластра, президентът на Асоциация на европейската железопътна индустрия Филип Ситроен, както и представители на Европейска инвестиционна банка, на местната власт и други.

След конференцията участниците посетиха метростанция „Сердика" и се запознаха на място с реалните резултати от европейските инвестиции в транспортна инфраструктура у нас.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 17.04   1355 г. – Във Венеция за заговор против местната аристокрация е екзекутиран Марино Фалиеро. 1397 г. – За първи път Джефри Чосър разказва своите Кентърбърийски...