Търговци вдигали цените преди Черния петък, за да имитират по-големи намаления

26.11.2016 | 14:30
по статията работи: econ.bg
Това показват резултати от първите проверки на Комисията за защита на потребителите
Търговци вдигали цените преди Черния петък, за да имитират по-големи намаления
Снимка: под лиценза на creative commons

Онлайн търговци увеличавали цените преди кампанията „Черен петък", за да анонсират процент намаление. Това показват резултати от първите проверки на Комисията за защита на потребителите. Председателят й Димитър Маргаритов обясни, че в един от случаите дори се е получило така, че цената след намалението е по-висока отколкото е била преди това. Най-масовото нарушение в търговската мрежа е, че не е поставяна старата цена на етикета, като така потребителите не могат да се ориентират колко е намалението.

Първите резултати от проверките по време на кампанията „Черен петък" на Комисията за защита на потребителите показват, че в най-често срещаното нарушение в търговската мрежа е липса на старата цена, обясни председателят на КЗП Димитър Маргаритов. "Това затруднява потребителя в преценката дали процентът намаление, с който той е бил изкушен да влезе в обекта, е истински, а и не изпълнява задължителното изискване на закона тази информация да се съдържа върху етикета на стоката", поясни шефът на КЗП, цитиран от "Дарик".

Той даде пример и със случай, който по думите му е показателен за такъв тип кампании: "На витрината на търговски обект с големи цифри и букви е изписано, че намалението е еди-какъв си процент за всичко, а на същия този транспарант с малки букви в ъгъла е изписано, че има и изключения от групи стоки, за които това намаление не се прилага". Категорично това е нелоялна практика със заблуждаващ елемент, каза Маргаритов.

В онлайн търговията е установено, че има нереални намаления: "Търговецът е повишил непосредствено преди старта на кампанията цената и след това анонсира намаление. Дори в един от случаите се получава така, че цената след намалението е по-висока отколкото е била миналата седмица например", каза той.

Трябва да внимаваме при покупките на пръв поглед изглеждащи изгодни комплекти от стоки, защото в някои случай се оказва, че процентът намаление важи само за някоя от стоките в комплекта. Съветът към потребителите от КЗП е да бъдат внимателни и особено когато са в интернет да правят съпоставка на различни оферти от различни източници, защото тогава ще могат по-добре да се ориентират в промециите и процента намаление в офертите, каза Маргаритов.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 12.04   238 г. – Римският император Гордиан II загива в битка с Максимин Трак, а баща му, съимператор Гордиан I се самоубива, научавайки за смъртта на сина си. 467 г....