Пандемията опустоши козметичната индустрия

27.10.2020 | 12:00
по статията работи: econ.bg
Козметичната индустрия ще загуби 175 млрд. долара приходи заради COVID-19 и последвалата социална изолация
Пандемията опустоши козметичната индустрия
Снимка: под лиценза на creative commons

Тъй като пандемията COVID-19 продължава да опустошава света, всяка индустрия, компания и бизнес бавно се научават да се адаптират към новото поведение на потребителите. Индустриите, които преди се радваха на последователен и устойчив растеж, сега са изправени пред нови предизвикателства. Красотата и личните грижи са пример за такава индустрия, която се очаква тя да се свие за първи път от над десетилетие.

Според данните, получени от Fraicheur , потребителското поведение се е променило значително, тъй като употребата на козметични продукти е намаляла: 90% от жените заявяват, че използват малко или никакъв грим, докато работят вкъщи. Потребителските разходи на дребно за козметични продукти също претърпяват рязък спад (до 20%), което води до безпрецедентна прогнозирана загуба от 175 милиарда долара приходи.

Постоянният растеж е подписът на световната индустрия за красота. Всъщност тя беше толкова устойчива на икономически сътресения, че финансовата криза от 2007-2008 г. имаше само незначително въздействие върху общите приходи. И все пак глобалната пандемия изглежда има значително въздействие върху определени сектори.

Промяната на потребителските навици намалява приходите за почти всички козметични продукти.

Пандемията на COVID-19 изглежда е променила значително поведението на потребителите. Тъй като работата от дома и значително намалената социална активност се превръщат в новата норма, има по-малко причини да се купуват продукти за красота и грижа за кожата. Процедурите за красота като грим и др. намаляват, тъй като голяма част от потребителите трябва да работят от вкъщи.

Грижата за кожата и гримът преживяват рязък спад в търговията на дребно (-20%), като само личните грижи се справят малко по-добре (-3%). Изглежда всяка тенденция сочи към прогнозите на McKinsey: голяма очаквана загуба на годишни приходи за индустрията за красота.

За първи път от десетилетия изглежда, че дългосрочната привлекателност на индустрията за красота е разклатена. Как може да се възстанови по-бързо? Необходимо ли е изчакване за първото тримесечие на 2022 г.? Отговорът се крие в дигитализацията на индустрията.

Повечето индустрии бързо се насочват към фокусиране чисто върху онлайн продажбите, индустрията за красота напредва. За съжаление личните консултации са голяма част от процеса на продажби. Преместването на консултации онлайн или премахването им изцяло е длъжно да създаде нови предизвикателства и проблеми. Други ключови аспекти на красотата, като тестери за аромати, само затрудняват дигитализирането на продажбите.

И все пак иновациите в цифровото пространство са единственият начин за ускоряване на възстановяването. Тъй като потребителите се насочват към пазаруване онлайн, играчите в индустрията за красота съобщават, че продажбите им за електронна търговия са се удвоили или дори са се утроили.

Повече от една трета от потребителите заявяват, че ще продължат да пазаруват онлайн за продукти за красота, след като пандемията отшуми и магазините на дребно се отворят. В бранш, изправен пред предизвикателства за електронната търговия и голямо предпочитание за лични продажби (продажбите на дребно преди COVID представляват над 70% от всички покупки), иновациите в дигиталната сфера могат да осигурят значителна помощ и да помогнат за по-бързото възстановяване на сектора.

COVID-19 постави индустрията за красота в безизходица. Преместването онлайн се превърна в необходимост за индустрия, където продуктите изискват взаимодействие и потребителите предпочитат лични консултации. Доставчиците и производителите вече имат една цел: иновации. Измислянето на гениално решение, което да привлече нови и стари клиенти, би било спестяващата благодат за онези, които се надяват на бързо възстановяване.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 19.03   238 г. – Гордиан I e провъзгласен от сената за антиимператор на Максимин Трак. Неговият син Гордиан II e сърегент. Двамата управляват само до 9 април. 238 г. е...