КЗК проверява готовността на туристическите обекти, ски пистите и съоръженията за новия зимен сезон

14.11.2019 | 11:15
по статията работи: econ.bg
Димитър Маргаритов потвърди, че и през този зимен сезон инспекторите ще прилагат метода „таен клиент“, тъй като той „дава своите добри резултати за установяване на нарушения“
КЗК проверява готовността на туристическите обекти, ски пистите и съоръженията за новия зимен сезон
Снимка: под лиценза на creative commons

Започваме с проверки на местата за настаняване и въобще на всички онези обекти, в които в миналите периоди сме установили някакъв тип нарушения – било свързани с проблеми с категоризацията, било с нелоялни практики от типа „обещано, но неизпълнено“, съобщи по „Дарик” радио председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.

„Всичко това е необходимо, за да сме спокойни, че обектите са готови да посрещнат туристите. Ще го направим още преди разгара на зимния сезон“, увери той. „Имаме намерение съвместно с колегите от Министерството на туризма, както и с Държавната агенция за метрология и технически надзор да извършваме проверки по отношение на съоръженията в ски пистите и в ски зоните. Ще проверим и самите ски писти за наличието на информационни табели, обозначаващи категорията на съответната писта и необходимата информация с цел безрисковото използване на съоръженията“, добави Маргаритов. Той припомни, че контролният орган може да спре предоставянето на подобна услуга, ако установи, че е опасна.

Димитър Маргаритов потвърди, че и през този зимен сезон инспекторите ще прилагат метода „таен клиент“, тъй като той „дава своите добри резултати за установяване на нарушения“. „Разбира се, ние не можем да навлезем в най-тънки детайли на обяснението му, защото по този начин ще дадем възможност на търговците да разберат какви са малките тайни на този способ. Но наши инспектори, защо да не кажем и „под прикритие“, ще извършват контролни покупки в туристически обекти. Целта ще е да се види в реални условия как функционира съответният обект и там, където има някакво нарушение, вече след легитимация и извършване на пълна проверка, включително и документална, ще бъдат налагани санкции“, обясни той.

Маргаритов припомни, че за административни нарушения глобите са от 500 до 3000 лв., а за нелоялни търговски практики, изразяващи се в заблуждаваща информация спрямо потребителите или спестяване на важна такава – до 30 000 лв. при първоначално и до 50 000 лв. при повторно нарушение. 

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 27.03   196 г. пр.н.е. – Птолемей V се възкачва на трона на Египет. 1309 г. – Папа Климент V отлъчва Венеция и цялото ѝ население. 1329 г. – В Агро Доминико...