Министър Ангелкова обсъди със сръбския бизнес общи туристически продукти

21.02.2019 | 13:00
по статията работи: econ.bg
Обсъждат се с бизнеса общи туристически продукти за далечни пазари като Китай, където Сърбия има голям напредък след облекчаване на визовия режим
Министър Ангелкова обсъди със сръбския бизнес общи туристически продукти
Снимка: Пресцентър на Министерство на туризма

Сърбия е важен пазар за входящ туризъм в България. През миналата година повече от 421 хил. са туристическите посещения на сръбски граждани у нас и се отчита ръст от 7 на сто спрямо година по-рано. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова на работна среща с представители на сръбския туристически бизнес. В дискусията участваха Мария Лабович - директор на Национална туристическа организация на Сърбия, Тияна Малкова - секретар на туристическото дружество в Търговско-промишлената палата на Сърбия, и представителите на бизнеса Марко Леваяч, Игор Релич, Драгана  Димитриевич и др. 

Работим активно, за да популяризираме България като туристическа дестинация за 4 сезона, фокус в нея е и пазар Сърбия, информира министър Ангелкова. Тя посочи още, че съвместно с българското Министерство на земеделието, храните и гори са разработени 12 винено-кулинарни дестинации, които обхващат 55 общини и повече от 100 туристически атракции. Смятам, че този проект ще представлява интерес и за Сърбия, коментира министърът. 

Тя покани представителите на туристическия бизнес да участват на форум за устойчиви инвестиции в туризма, който е планиран за края на месец май 2019-а в най-големия и популярен български морски курорт Слънчев бряг. Планираме събитието да е предназначено за професионалисти и експерти в сектора и очакваме в него да се включат около 300 участници, посочи още министър Ангелкова. Предвидени са работни B2B срещи, като може да се проведат разговори с български туроператори, работещи на сръбския пазар и обратното. По време на срещата бяха договорени две срещи през март и април между сръбските и българските представители на бизнеса за засилване на сътрудничеството. 

Обсъждат се с бизнеса общи туристически продукти за далечни пазари като Китай, където Сърбия има голям напредък след облекчаване на визовия режим.  

България е предпочитана туристическа дестинация, забелязваме колко добре се развива секторът в последните години и следим с интерес популяризирането, което правите, заяви Тияна Малкова. И допълни, че българските граждани също често предпочитат Сърбия като туристическа дестинация.  Добре е те да пътуват в цялата страна, а не да посещават само Белград. 

Представителите на туристическия бизнес посочиха, че най-търсени са зимните курорти на България, най-често сръбските туристи пътуват към Боровец, Банско и Пампорово.  Те подчертаха, че работят много добре с българските си колеги и се надяват сътрудничеството им да се запази и занапред. 

Министърът Ангелкова благодари за ползотворния диалог и допълни, че се надява и в бъдеще партньорството между страните да продължи.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 17.04   1355 г. – Във Венеция за заговор против местната аристокрация е екзекутиран Марино Фалиеро. 1397 г. – За първи път Джефри Чосър разказва своите Кентърбърийски...