Мога да икономисам на софиянци 1 млрд. лева за 4 години

03.09.2011 | 12:30
по статията работи:
Николай Пехливанов, кандидат за кмет на София, издигнат от партия "Атака"
Мога да икономисам на софиянци 1 млрд. лева за 4 години

Специално за Econ.bg

Интервю на Апостол Апостолов ( a.apostolov@econ.bg )

В края на октомври 2011 година у нас ще се проведат изключително важни избори с оглед на обществено-икономическата ситуация в България. В битка за кметските места в общините ще се изправят както познати, така и неизвестни личности. В общинските съвети пък ще влязат много млади кадри, които са решили да градят по-сериозна политическа кариера.

В тази връзка Econ.bg си поставя за цел да представи на своите читатели поредица от интервюта с някои от кандидат-кметовете на София. В месеците до важния вот ще дадем трибуна на хората, които имат амбициите да седнат в управленското кресло на столицата, за да чуете от тях идеите им за развитие на града.

Ще се опитаме обективно да дадем гласност на повече концепции, да чуем кои са наболелите проблеми според всеки от кандидатите и какви са неговите идеи за разрешаването им. Подготвяме подобен цикъл от интервюта и с кандидатите за президенти на България.

Дебютантът в предизборната ни рубрика е кандидат-кметът на партия „Атака" Николай Пехливанов. Роден е в Бургас на 5 март 1972 г. в семейство на инженери - химици. Повече за биографията му ще научим от самия него.

Акценти:

  • Проблемите на София: От 20 години - едни и същи;
  • Градска среда: Огромен проблем е липсата на обществени тоалетни;
  • Паркиране в центъра: Необходими са около 17 000 паркоместа;
  • Общината трябва да бъде партньор на бизнеса

Г-н Пехливанов, представете се на нашите читатели с няколко думи - какво е образованието Ви, как протече професионалният Ви път до момента, в който решихте да влезете в политиката, какво е семейството Ви, др.

Николай Пехливанов:

Строителен инженер съм по професия. Завърших Университета по архитектура, строителство и геодезия, София (1990-1997 г.), със специалност промишлено и гражданско строителство. След дипломирането си започнах работа в Дирекцията по строителен контрол (1999-2002 г.). През периода 2002-2003 г. бях в Германия и работих като управляващ партньор и проектов ръководител. След завръщането ми в България основах моя строително-инвестиционна компания ("Грийнлайф" АД - София). С нея през 2008 г. станах "Предприемач на годината" в строителството. По тази линия през 2009 година получих покана да стана част от гражданската квота на партия „Атака" и така влязох в политиката. В Народното събрание съм заместник-председател на Комисията по регионална политика и местно самоуправление. Имам син на две години и половина.

Какво Ви мотивира да участвате на предстоящите избори?

Николай Пехливанов:

За мен е предизвикателство да покажа как столицата може да бъде управлявана по един много по-добър начин, по-качествено и най-вече - по-евтино.

Кои според Вас са най-сериозните проблеми на столицата?

Николай Пехливанов:

През последните 20 години проблемите са едни и същи. Най-сериозните проблеми за мен са задръстванията, трафикът, кучетата, дупките, липсата на места в детските градини, сигурността, презастрояването на кварталите. С последната тема съм се ангажирал и като народен представител.

Какви решения на тези проблеми са заложени във Вашата програма? Бихте ли могли да се ангажирате със срокове за решаването им?

Николай Пехливанов:

Вижте, основният модел за разрешаването на проблемите е финансовият модел. В бюджета на столицата има достатъчно пари, които се пилеят неправилно. Общинската собственост се управлява неправилно. Поради тази причина средствата не достигат. При рационално управление на средствата от бюджета на столицата мога да икономисам на софиянци 1 милиард лева за 4 години. Необходим е цялостен алгоритъм, който да разплете изоснови плетеницата от проблеми в София.

Моля, коментирайте следните казуси:

Задръствания...

Николай Пехливанов:

Говорим за трафик и ремонти на тротоари, а в същото време колите паркират по уличните платна и по тротоарите. Трябва да се изградят паркинги в градската част и по големите метростанции. Друг начин за намаляване на трафика е, ако гражданите се насърчават да ползват градския транспорт. Смятам, че това ще доведе до 20% намаляване на задръстванията.

Завод за боклук...

Николай Пехливанов:

За последните 6 години изразходвахме средства за балиране на отпадъци, колкото да построим един завод за боклук. Ако не започне изграждането на завода с европейски средства, най-добре е общината сама да отдели средства за строежа.

Паркиране в центъра...

Николай Пехливанов:

По мои изчисления не са чак толкова много средствата за изграждане на няколко паркинга в центъра на столицата. 5 милиона евро струва строежът на един паркинг за 1000 автомобила. На София са необходими около 17 000 места за паркиране. Общо за изграждането на паркинги са необходими 80 милиона евро. Естествено, това няма как да стане за една година. В рамките на един кметски мандат е напълно постижима цел.

Метро и редовен градски транспорт...

Николай Пехливанов:

Изграждането на метрото трябва да се довърши. А що се отнася до градския транспорт - трябва да спре източването на средства за финансиране на общинския транспорт. В София е най-скъпата субсидия на глава от населението за градски транспорт - 3 лева/км.

Такса смет...

Николай Пехливанов:

По този показател се събират 30% повече, отколкото се харчат. Общината годишно събира по 175 милиона лева, а разходите са за 150 милиона лв. Разликата не е известно за какво се изразходва.

Моето предложение е такса смет да бъде обвързана с потреблението на вода и ток. Това потребление е реален индикатор за социалното равнище на домакинствата и такова решение, макар и да не е универсално, е най-справедливо и работещо на този етап. Таксата трябва да е заплащане за услуга, а не вид данък, както всъщност е в момента. Аз, ако стана кмет, ще я намаля.

Градска среда, паркове и застрояване...

Николай Пехливанов:

Огромен проблем за столицата е липсата на градски тоалетни. Те са се превърнали в огнище на зараза. Няма как София да претендира за европейска столица на културата при положение, че ѝ липсва елементарна градска среда и хигиена.

Чистота...

Николай Пехливанов:

Нашето бъдеще и здравето на децата ни зависи от чистотата на нашия град.

Привличане на повече туристи в столицата, културен живот, музеи...

Николай Пехливанов:

Културните и природни дадености на София са от ключово значение, както за комфорта и самочувствието на софиянци, така и за представянето на града пред чуждестранните туристи. Да не бъдем пасивни.

Бездомни кучета...

Николай Пехливанов:

Решаването на проблема с бездомните кучета ще бъде възможно едва след въвеждане на европейските практики за настаняване на животните в специални кучкарници. По официални данни в София има повече от 10 000 безстопанствени кучета, вече над двадесет години столичните управници отказват да се справят с разрастващия се проблем.

Как според Вас се чувства бизнесът в София? Има ли какво да се желае по отношение на бизнес средата? Какви са проблемите на фирмите тук и как Вашият екип би се ангажирал с решаването им?

Николай Пехливанов:

Трябва да се подобри бизнес средата. В столицата инвестиционният интерес е най-голям. Общината трябва да бъде партньор на бизнеса, а не като мащеха да се интересува само комерсиално. Бизнесът трябва да се подпомага, за да се предпазим от евентуално увеличаване на безработицата.

Какви добри практики бихме могли да използваме в София, следвайки примера на по-развити европейски и световни столици?

Николай Пехливанов:

Почти всички добри и известни практики трябва да ги използваме за решаването на най-важните въпроси (смее се - бел.авт.). Нека да вземем една Прага, която е еднаква по големина и брой жители със София. Там качеството на градския транспорт е 2-3 пъти по-добро от това в нашата столица. Трябва да се използват работещи модели и общината да е по-пазарно ангажирана, да гледа не само харченето на парите, а и разумното инвестиране.

Кой според Вас ще е следващият столичен кмет?

Николай Пехливанов:

Надявам се Николай Пехливанов.

Каква искате да бъде София след 4 години? А след 40?

Николай Пехливанов:

Искам да върна блясъка на София. В момента градът прилича на една черно-бяла снимка, позабравена и хванала прах.

Редактор: Лили Бончева

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 14.03   1492 г. – Испанската кралица Изабела заповядва да бъдат експулсирани 150 000 евреи, в случай че не приемат християнството. 1697 г. – Последният свободен град...