Как да се откажем от запазеното за Коледа и Нова година пакетно пътуване

01.11.2019
по статията работи: econ.bg
Потребителите имат право по всяко време по тяхна инициатива и без вина на туроператора да отменят закупена пакетна почивка. Това е предвидено в Закона за туризма и следва да бъде заложено в подписания между двете страни договор за организираното пътуване
Как да се откажем от запазеното за Коледа и Нова година пакетно пътуване
Снимка: под лиценза на creative commons

Потребителите имат право по всяко време по тяхна инициатива и без вина на туроператора да отменят закупена пакетна почивка. Това е предвидено в Закона за туризма и следва да бъде заложено в подписания между двете страни договор за организираното пътуване, припомни Игнат Арсенов от Комисията за защита на потребителите (КЗП) в репортаж на телевизия Bulgaria ON AIR, посветен на резервациите за Коледно-новогодишните празници.

Не е регламентиран период, в който туристите могат да се откажат от пътуването, но трябва да имат предвид, че най-вероятно ще им се наложи да платят обоснована такса и че нейният размер ще зависи от оставащото време до датата на заминаването. „Колкото по-рано се откажем, толкова по-ниска ще бъде тази такса“, обясни Игнат Арсенов и добави, че това трябва да бъде предварително уговорено в договора. „Ето защо полезен съвет за потребителите е преди да поискат отмяна на договора, да погледнат какви са неговите правила и каква такса може да им бъде наложена“, каза още той.

Въпросните такси имат отношение към спецификата на работа на самите туроператори, които извършват своите разплащания. Колкото времето напредва, толкова намаляват възможностите за отмяна или промяна на направените от тях резервации, както и за намирането на алтернативни туристи, които да пътуват. Така таксата се увеличава. Това може да е уговорено в договора, но туроператорът ще трябва да докаже тези вреди. 

„Въпреки че в договора е записана тази такса, потребителите имат право да поискат обосновка от туроператора защо им се налага тази такса, тъй като може да решат, че е много висока. Тогава той трябва да даде обосновано становище“, разясни Арсенов. Той предупреди, че когато пътуването наближава, тези такси могат да бъдат доста големи, а понякога да достигнат и до 100% от заплатената за пакетната почивка сума. 

Игнат Арсенов информира и за правата на туристите, когато пътуването не се състои по вина на туроператора. Тогава те имат право на пълно възстановяване на сумите, а в някои случаи – и на допълнително обезщетение. 

Ако има условие пътуването да се състои само при набирането на определен минимален брой пътници, за да може туроператорът да прекрати договора без неустойки към потребителя, това трябва да е изрично предвидено в договора. В случай че потребителят не е бил предварително уведомен, то той ще има право на пълно възстановяване на сумата“, подчерта Арсенов.  

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 11.04   1079 г. – Със заповед на полския крал е екзекутиран епископа на Краков Станислас, който по-късно е канонизиран и става покровител на Полша. 1241 г. –...