15 фрази, които изграждат мостове между хората 1

12.12.2012
по статията работи: Евгени Бърдаров
Как да подобрим комуникацията на работното място?
15 фрази, които изграждат мостове между хората

Освен пари, служителите на една компания искат да имат право на глас. Това би ги накарало да се почувстват специални - всичко започва с комуникацията, коментират експерти по бизнес общуване, цитирани от списание "Форбс".

Тонът и езикът на тялото са послания. Но думите и тяхното значение също са важни. С течение на времето вашите характер, компетентност и загриженост могат да бъдат разкрити от вашите действия. В света на бизнеса точните думи в правилните моменти могат да изградят мостове между хората.

От списание "Форбс" предлагат 15 фрази, които ще ви помогнат, ако искате да се докоснете до скритите желания на вашите колеги и/или служители. Използвайте ги в ежедневието на работното място и ще постигнете напредък в отношенията си с тях:

Благодаря ти. Помнете съветите на майка си. Казвайте „благодаря“ и „моля“. Независимо дали сте на обществено място или става въпрос за личен разговор, искреното „благодаря“ винаги ще ви създава добра репутация.

Вярвам на преценката ти. Това означава вярвам в теб. Вдъхновяващо е нали?

Не знам. Никой не знае всичко. И това понякога плаши. Така че говорете смело за страхове. Освен че ще покажете, че сте равни с останалите (независимо, че може да сте им ръководител), да бъдете изправени заедно пред неизвестното сплотява повече от всичко останало.

Разкажи ми повече. Това ще покаже, че сте отворени и открити към диалог. Можете да бъдете сигурни, че човекът отсреща ще бъде поласкан.

Чух да казваш, че... Ще покажете ангажираност, както и че желаете да научите повече подробности. А и винаги става приятно, когато ви слушат.

Мога ли да помогна с нещо друго? Изисква се смелост да говориш за проблемите си. Винаги съществува рискът от отхвърляне или дори присмех. Затова покажете допълнително внимание към хората, които са се престрашили и са направили тази крачка. Също така не се страхувайте и вие да помолите някого за помощ. Хората обичат да подават ръка. Това осигурява обща цел. А и знайте, че останалите ще ви се доверяват повече, когато могат да се идентифицират с вас.

Удоволствието е мое. Това показва, че вие сте тук да помагате на другите. И сте щастлив да го правите.

Чакай да помисля... Първо ще спечелите време да отговорите. А и това намеква, че вие сте с либерално мислене и искането или питането заслужават внимание.

Добра работа. Разбира се, това е клише, но понякога само „благодаря“ не е достатъчно. Хората биха се радвали да го чуят – те влагат много усилия и желание в работата си.

Ние те подкрепяме. Всички правим големи грешки. В такива случаи у служителите ви автоматично се появява въпросът: "Уволнен ли съм?" И тук е необходима уверената ви намеса: „Не ви съдим. Не сте сами. Ще измислим нещо заедно. Всичко ще бъде наред".

Прав си. Ако искате да привлечете вниманието на някого, това е правилният начин. Така ще накарате събеседника ви да преглътне факта, че невинаги правилният план може да преодолее абсурдните ограничения, с които се сблъсквате ежедневно.

Разбирам. Хората имат вродено желание да бъдат разбрани. И винаги търсят тези, които удовлетворяват това желание. А понякога да помогнеш на някого не означава да му отправиш предложение. Често това може да стане като просто бъдете там, обръщайки внимание на това, което човек има нужда да каже.

Ами ако... - или пък - Защо не.... Това би провокирало вдъхновение, нови идеи, търсене на други възможности. По тази начин ще поставите на масата и други опции и вашите служители ще могат по-свободно да потърсят нови и различни ресурси, които ще направят фирмата ви по-конкурентоспособна.

Позволи ми да бъда „адвокат на дявола“. Ето един елегантен начин да отправите някаква критика. Или пък опитайте под формата на някакво упражнение. Може би трябва да насочите колегата или служителя си към „липсващите парчета“, да му покажете плюсове и минуси, алтернативи. Така или иначе, можете да използвате подобна стратегия, за да се намесите, без да правите правите този процес личен.

Заемам се. Все едно казвате: „Спокойно. Не се притеснявай за нищо. Лично аз ще се погрижа за това“. Ако допълните с реплика от типа „имате думата ми“, ще постигнете още повече тежест.

Тази статия ви хареса? Присъединете се към Еcon.bg и във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката, предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!

Оцени статията:
5.00/6
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари 3
Подреди по: Най-нови | Най-стари

Stef Mironoff 12.12.2012 | 22:17
Особено ми хареса:<Позволи ми да стана ,,адвокат на дявола,,.>..Наистина , елегантно подлагане на съмнение дадена теза на събеседника!Обожавам подобни диалози...на чаша ...портвайн,примерно!..
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 21.03   1191 г. – Целестин III става римски папа. 1201 г. – Българо-византийски войни: Започва Обсадата на Варна. 1590 г. – Персийско-османска война...