Махат старите коли пред блоковете

07.04.2021 | 13:45
по статията работи: econ.bg
От началото на годината на територията на София са репатрирани 50 излезли от употреба моторни превозни средства, съобщиха от Столичния инспекторат
Махат старите коли пред блоковете
Снимка: под лиценза на creative commons

От началото на годината на територията на София са репатрирани 50 излезли от употреба моторни превозни средства, съобщиха от Столичния инспекторат. Комисиите, назначени със заповеди на районните кметове, в които участват и представители на Столичния инспекторат, са установили още 353 автомобила, които ще бъдат преместени на площадки за временно съхраняване, ако не бъдат доброволно преместени от собствениците им в тримесечен срок.

Междувременно директорът на Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация" (ИААА) Бойко Рановски коментира пред БНР, че новите стикери, които ще показват екологичността на леките автомобили и ще имат електронен чип с информация за техническото състояние на колата и в коя от петте групи попада, ще оскъпят с 5-10 лв. годишните технически прегледи на превозните средства до 3,5 тона.

Екостикери ще се поставят на автомобилите, преминали задължителния годишен технически преглед (ГТП) след 12 юли 2021 г. Целта е чрез тези стикери колите от най-замърсяващата група да бъдат ограничавани и да не бъдат допускани или да им бъде налагана такса в бъдещи ниско емисионни зони, каквито градовете могат да обявяват, за да се справят със замърсения въздух. Стикерите ще зависят от възрастта на автомобила и изхвърляните от него вредни газове, които и в момента в някои сервизи се измерват по време на годишния технически преглед, но стойностите им нямат значение.

Еконормите са обособени в пет групи. Първите четири са за двигателите с вътрешно горене, петата - най-чистата, е за електрическите и хибридните автомобили. В първа група са дизеловите автомобили, произведени до 2002 г. със стандарт Евро 1, 2 и 3, както и бензиновите коли с Евро 0, 1 и 2, произведени до 1996 г. Във втората са дизелите, произведени от 1 януари 2002 до 2007 г. със стандарт Евро 3, 4 и 5, както и бензиновите коли с Евро 1, 2 и 3, произведени между 1996 и 1998 г.

Екологична група 3 е за дизеловите автомобили, произведени от 2007 до 2009 г, с Евро 4, 5 и 6, както и коли на бензин 3, 4, 5 и 6 от 1998 до 2009 г. В четвъртата група попадат дизелови и бензинови коли със стандарт Евро 5 и 6, произведени след 1 септември 2009 г. За всяка от групите обаче има и специфични изисквания за таван на изхвърляните въглеродни емисии за бензина и димните газове за дизела.

В петата, най-екологична група, ще попадат само хибридните и електромобилите. В момента годишният технически преглед за леките коли струва около 40 лв. Самият екостикер ще струва 4 лв., но голяма част от сервизите ще трябва да направят инвестиции, за да могат да извършват измерванията. Освен това до края на 2021 г. трябва да има пряка връзка в реално време между компютрите на пунктовете за ГТП с информационната система на ИААА, за да може самата система при получаване на измерените стойности да определя екогрупата. Целта е да няма злоупотреби в самия пункт, обясни Рановски.

Оцени статията:
5.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 18.03   37 г. – Римският сенат анулира завещанието на Тиберий и обявява Калигула за император. 731 г. – Започва понтификатът на папа Григорий III. 922 г. –...