След градския транспорт на София и метрото влиза в Google Maps

08.05.2019 | 13:05
по статията работи: econ.bg
В София внедряването закъсня, тъй като дълго време не получавахме подкрепа от Столична община. За да работи в Google Maps данните трябва да са истински и в реално време
След градския транспорт на София и метрото влиза в Google Maps
Снимка: БГНЕС

След няколкогодишна разработка София има интегрирано приложение в Google Maps за градския транспорт. Услугата е реализирана с помощта на българин – Адриан Христов, който работи за технологичния гигант, каза в интервю за БГНЕС университетският преподавател проф. Симеон Ананиев, който следи от близо процеса и оказва експертна помощ при неговата реализация.

Ананиев разказа, че първите стъпки за внедряването на приложението са направени още през 2015 г. Системата е изключително популярна по света, тъй като следи трафика, закъсненията и дава препоръки за преки маршрути. В Лондон например приложението е внедрено преди повече от 10 години.

В София внедряването закъсня, тъй като дълго време не получавахме подкрепа от Столична община. За да работи в Google Maps данните трябва да са истински и в реално време.

„Причината е, че се изискваше работа и коректно поддържане на данни без да има възвръщаемост на средствата. Същевременно това е световен проект на Google и се гледаше с недоверие. Свидетел съм на изпратени много писма, включително и от мен за сайтовете, които поддържа общината и Центърът за градска мобилност. Включително и по какъв начин да се интегрират“, разказа Ананиев.

Например, ако искате да стигнете от Централна гара до летището, може да получите няколко варианта – с метро, такси или с обществения транспорт – съответно колко време ще ви отнеме.

Следващата стъпка, която предстои, е да се интегрира железопътното разписание и на лифтовете с това на обществения транспорт. Целта е, ако някой реши да тръгне от Елин Пелин колко време ще му е необходимо, за да стигне до възлови места в столицата.

В по-дългосрочен план ще се работи и за интегриране на велосипедните маршрути.

„Цялостната система е динамична. С въвеждането на градския транспорт проектът не спира, тъй като непрекъснато има промени маршрутите и разписанията“, смята Ананиев.

Според учения партньорството с Google ще е изключително полезно за София, тъй като в реално време може да се вижда кои от линиите са полезни и къде трябва да се направят промени.

Ананиев е убеден, че за да бъде технологично адекватна администрацията на общината трябва да се помисли и за кадри, които да продължават проекта с Google. Като преподавател той смята, че имаме достатъчно квалифицирани хора в администрацията на общината, които да продължат проекта.

Цялостният проект на Google може да бъде развит и с оглед на намерението на държавата да развива железопътния транспорт, който да бъде включен в общата транспортна мрежа на София. Наскоро ресорният министър Росен Желязков обяви, че до 2020 година предстои да бъдат открити две нови гари край София, които ще са в директна връзка с метрото. 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 15.04   1715 г. – В Южна Каролина индианците убиват 90 английски заселници, което става повод за започване на войната между англичаните и индианците. 1795 г. – Литва е...