Трите най-конкурентни туристически дестинации

24.02.2020 | 15:55
по статията работи: econ.bg
Испания оглави рейтинга на Световния икономически форум за най-конкурентна туристическа дестинация пред вечния си конкурент Франция и изненадващо третата Германия. Едва на четвърта позиция са САЩ
Трите най-конкурентни туристически дестинации
Снимка: под лиценза на creative commons

Испания оглави рейтинга на Световния икономически форум за най-конкурентна туристическа дестинация пред вечния си конкурент Франция и изненадващо третата Германия. Едва на четвърта позиция са САЩ.

Класирането обаче никак не е учудващо, защото по данни на Световната организация по туризъм кралството е с най-високи приходи от бранша в цяла Европа и отстъпва само на САЩ, които обаче отстъпват по много други показатели на южноевропейската монархия.

Резултатите на испанската статистика са още по-високи от международните, тъй като в нея се включват и вътрешните ваканции и екскурзии на собственото й население. Според статистиката на правителството в Мадрид за седма поредна година Испания чупи рекорд: през 2019 г. страната е била посетена от 83,7 милиона чуждестранни туристи. По-важното за не особено цъфтящата икономика на Пиринеите е, че посетителите са оставили 92 милиарда и 200 милиона евро (30 пъти повече, отколкото в България).

Най-многобройни са били гостите от Великобритания – 18 милиона. Следват немците и французите – по 11,1 милиона. Идващите от трите страни са с между 2,41% и 1,21% по-малко на брой в сравнение с 2018 година, но са харчили повече, което е чудесна новина за домакините им.

Средният престой на чуждестранните туристи е бил 7,16 дни, което е три пъти повече, отколкото у нас. Увеличава се с 5,84% средният дневен разход на гостите: през 2019 г. той е бил 154 евро на човек. В основните туристически региони обаче резултатите са по-високи. Например на Балеарските острови – 162 евро, Каталуния – 197 евро, Мадрид – 269 евро.

Значително е нараснал културният туризъм, без страната да е имала европейска столица, както беше през 2019 г. нашият Пловдив, което обаче не го направи популярна международна дестинация. Макар и размирна, Каталуня продължава да бъде областта, която има най-високи приходи от туризма – 21 милиарда и 324 милиона евро ( срещу 3 милиарда евро за цяла България, която е пъти по-голяма като територия). Препоръката на експертите е да се наблегне още повече на вътрешния туризъм; на културния, селския, здравния, спортния.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 19.04   65 г. – разкрит е "Пизоновия заговор" срещу император Нерон. 548 г. – Тържествено е осветена базиликата Сан Витале в Равена от 27-ия епископ на...