КЗП иска размерът на санкциите да се определя от оборота на търговците

19.03.2019 | 10:40
по статията работи: econ.bg
Най-често потребителите се оплакват от нелоялни практики на телекомите, търговците на стоки от първа необходимост и битова електроника. Това посочи председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов
КЗП иска размерът на санкциите да се определя от оборота на търговците
Снимка: Пресцентър на КЗП

Най-често потребителите се оплакват от нелоялни практики на телекомите, търговците на стоки от първа необходимост и битова електроника. Това посочи председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов в интервю за Bulgaria ON AIR.

Той обаче уточни, че това не означава автоматично най-много проблеми в тези сектори.

По негови думи в сферата на телекомуникациите оплакванията са свързани най-вече с обстоятелството, че параметрите на услугата не са били достатъчно добре обяснени на потребителите при сключването на договорите, поради което впоследствие се е стигнало до допълнителни разходи. Оплаквания имало и за качеството на предоставяната услуга, както и за необосновано високи сметки.

На въпрос дали търговците си взимат бележка при констатирането на нарушения от страна на контролните органи, Маргаритов отговори, че си плащат глобите. Според него обаче това можело да означава, че санкциите не са достатъчно високи, ако след това те отново извършат нарушение.

Тук би трябвало да отчитаме и колко голям е даден търговец, какви обороти реализира в хода на своята дейност и особено от потребителски сделки, за да можем да тръгнем по линията на другата справедлива оценка на това какъв да бъде размерът на глобата, а именно - дали това да не бъде процент от оборота, посочи Маргаритов.

Председателят на КЗП потвърди за случаи, в които контролният орган е налагал най-високата глоба от 30 000 лв. Той обаче разказа и че се е случвало, когато КЗП наложи максималната санкция, съдът да потвърди при обжалване правотата на решението на Комисията, но да намали размера на санкцията.

Маргаритов посочи, че пазарът не е стерилен и изчистен от нарушения и непрекъснато се търсят "нов хватки". Това важало най-вече за все по-актуалните начини за пазаруване - онлайн търговията, маркетплейсовете и социалните мрежи.

Определено има нови хитринки и по тях работим, завърши той.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 11.04   1079 г. – Със заповед на полския крал е екзекутиран епископа на Краков Станислас, който по-късно е канонизиран и става покровител на Полша. 1241 г. –...