Вторият лъч: Открит 14

31.08.2012 | 12:00
по статията работи: Петър Чернев
"Днес е един велик ден за България и София", каза председателят на ЕК Жозе Барозу, който присъства на официалната церемония по откриването на втория метродиаметър на столицата
Вторият лъч: Открит

На пищна церемония, състояла се в новопостроената метростанция „Сердика 2”, беше открит вторият метродиаметър на софийското метро. В следобедните часове на днешния ден ще тръгнат влакчетата между кварталите „Обеля” и „Лозенец”.

Общата дължина на участъка е около 11 километра.

Той включва 11 станции, с които общият брой на спирките на подземната железница в София достига 27, а общата дължина на линиите - 31 км. Очакванията са между 330 и 350 хил. пътници дневно да използват услугите на метрото. От Столичната община прогнозираха, че с пускането на новия участък трафикът в града ще се облекчи с 20%.

Днешната церемония започна с изпълнение на ансамбъл „Филип Кутев”. Сред официалните ѝ гости бяха председателят на Европейската комисия (ЕК) Жозе Барозу, премиерът Бойко Борисов, кметът на София Йорданка Фандъкова, изпълнителният директор на „Метрополитен” ЕАД Стоян Братоев, голяма част от правителството и еврокомисарят Кристалина Георгиева.

Снимки от събитието може да разгледате тук.

"Днес е един велик ден за България и София. Горд съм, че Европейската комисия е толкова тясно свързана с най-важните моменти от развитието на вашата страна". Това заяви Барозу. Той добави, че новата метролиния ще подпомогне модернизацията на транспортната система на София, позволявайки на града да развие потенциала си.

Барозу отчете още, че новата придобивка ще облекчи живота на хиляди хора и ще намали замърсяването на въздуха. Той добави, че завършването на този проект доказва, че София е модерен град с желание да инвестира в своето бъдеще и в бъдещето на своите граждани.

В изказването си премиерът Борисов коментира, че финансирането на следващата отсечка до Летище София е осигурено. Той благодари на предсетеля на ЕК, че се е отзовал на поканата за събитието и обясни, че предстоят разговори и за парите, с които трябва да се финансира участъкът до Бизнес парк София.

По време на днешното събитие стана ясно, че инж. Братоев е предложен за получаване на званието „Почетен гражданин на София”. Наградата ще му бъде връчена за всичките му заслуги към разширението на столичното метро. По този повод премиерът коментира, че той няколко пъти се е застъпвал за директора на столичния метрополитен, който е бил предлаган за уволнение.

В заключение Борисов отбеляза, че за днешните деца понятия като магистрала и метро ще са даденост.

"Днес София ликува, а България се гордее". С тези думи се обърна към гостите президентът Росен Плевнелиев. Той добави, че историята на проекта (за столично метро – бел.авт.) се е родила преди 45 години.

Според държавния глава страната ни е доказала, че може да управлява милиардни проекти – „до последния ден, до последния лев, коректно, прозрачно и по правилата”. Плевнелиев благодари на строителите и отличи премиера и правителството, които имали ясни приоритети и политическа воля за модернизация на националната инфраструктура.

 

Страница на Econ.bg във Facebook

Оцени статията:
5.00/4
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 17.04   1355 г. – Във Венеция за заговор против местната аристокрация е екзекутиран Марино Фалиеро. 1397 г. – За първи път Джефри Чосър разказва своите Кентърбърийски...