Експерт: Световната криза засегна винарската индустрия

30.09.2011 | 13:51
по статията работи:
Въпреки това Азиатският регион се очертава като подходящ за инвестиции в сектора. Луксозните вина се радват на особено внимание в Хонг Конг
Експерт: Световната криза засегна винарската индустрия

Превод: Александър Димитров*

Кризата в еврозоната и проблемите в американската икономика се отразяват върху винарската индустрия, споделя испанският винен експерт Панчо Кампо пред агенция Reuters. Нито една от аукционните къщи, търгуващи с вино, не е успяла да продаде 100% от наличните си количества. При такива условия Азиатският регион може да се окаже по-благонадежден за инвестиции.

Кампо, който е и президент на Академията по вино на Испания, тази седмица обикаля различни азиатски градове, като целта на визитите му е да промотира конференцията за виното, която ще се състои в Хонг Конг по-късно през годината.

По мнението на Кампо, изразено в интервю за Reuters TV, пазарът за вино няма да се срине, а просто ще намали темповете си и ще намери баланс по естествен път. Голяма част от възстановяването на този баланс в рамките на Европа е в пряка зависимост от възстановяването на самите икономики на страните-членки на Европейския съюз. Същевременно САЩ отстъпва на Азия като подходящ регион за инвестиции поради кризисната икономическа ситуация в страната, коментира Reuters.

Колекционери на вино, най-вече от Хонг Конг, са закупили луксозни вина на стойност 200 млн. долара през първата половина на 2011 г., което е почти двойно повече в сравнение с първото шестмесечие на предходната година. През изминалите 5 до 10 години ръстът на консумация на вино в региона на Азия е двуцифрен.

Кампо отбелязва и празнотата в пазарната ниша между особено скъпите вина и тези, които се продават за по 1-2 евро в магазините. За качественото развитие на индустрията експертът казва, че трябва да бъдат привлечени младите хора между 18 и 20-годишна възраст и да бъде събуден техният интерес към виното.

Причината за точно такава аудитория според него е ясна - това са граждани, които тепърва ще се развиват и които биха имали дългосрочен принос за популяризацията на индустрията.

"Може да инвестират, може и да не инвестират, но ако започнат да употребяват вино, то ще бъде често. И при запознаването си с нови и нови винарски продукти ще развият търговията и ще закупуват по-качествени и скъпи вина. Това е групата, която трябва да се разрасне, ако индустрията в Азия иска да постигне успехи", уточни Кампо.

 

*Александър Димитров е студент в трети курс на специалността "Международни отношения" в Софийския университет "Св. Климент Охридски". В момента е стажант в Econ.bg.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 19.04   65 г. – разкрит е "Пизоновия заговор" срещу император Нерон. 548 г. – Тържествено е осветена базиликата Сан Витале в Равена от 27-ия епископ на...