Логистичната компания Gebrüder Weiss генерира увеличение на оборота от 18 процента

17.03.2023 | 10:28
по статията работи: econ.bg
Логистичната компания Gebrüder Weiss генерира увеличение на оборота от 18 процента
Снимка: Gebrüder Weiss

Gebrüder Weiss продължава да се разраства

Логистичната компания генерира увеличение на оборота от 18 процента и разширява позицията си на основните пазари/67 милиона евро, инвестирани в разширяване на мрежата и дигитализация/По-нататъшни стъпки в посока климатична неутралност и намаляване на въглеродния отпечатък.

Международната транспортна и логистична компания Gebrüder Weiss генерира нетен оборот от 3,01 милиарда евро през изминалата финансова година. Това съответства на увеличение от 18 процента в сравнение с предходната година (2021 г.: 2,54 милиарда евро). По този начин логистичната компания продължава положителното развитие от последните няколко години. „Успяхме да продължим да следваме нашите стратегически цели в изпълнена с предизвикателства среда. Разширихме позицията си в основните пазари на Централна и Източна Европа, САЩ и Азия и продължихме напред с темите на фокус, дигитализацията и климатичната неутралност до 2030 г. Положителните резултати във всички бизнес сфери показват, че сме стабилни и сме готови за бъдещето“, казва Волфрам Зенгер-Вайс, председател на управителния съвет на Gebrüder Weiss. Квотата на собствения капитал също се увеличи и сега отново е около 60 процента, което подчертава силата на компанията по време на криза и отличава Gebrüder Weiss като сигурен работодател (2021 г.: 57 процента).

С 1479 милиона евро секторът на сухопътния транспорт постигна увеличение на продажбите от 16 процента (2021 г.: 1277 милиона евро). Продуктовата област за доставка по домовете остана на нивото от предходната година и достави около 1,53 милиона пратки до частни домакинства в Австрия и Източна Европа (2021 г.: 1,58 милиона пратки). Така Gebrüder Weiss запази позицията си на пазарен лидер в този сегмент. Подразделението „Въздух и море“ успя да нарасне значително, като приключи с 1272 милиона евро и увеличение на оборота от 24 процента (2021 г.: 1024 милиона евро). Значителен принос за това увеличение имаха високите нива на корабните компании и авиокомпаниите. Количествата на пратките в DPD Австрия, чийто съдружник е службата за пакетни пратки на Gebrüder Weiss, останаха почти постоянни: През изминалата година бяха транспортирани 66 милиона пакета (2021 г.: 66,5 милиона).

Международно разширяване на мрежата
Въпреки трудната икономическа ситуация в контекста на войната в Украйна, енергийните проблеми и нарастващата инфлация Gebrüder Weiss се придържа към своята инвестиционна стратегия през 2022 г. Общо 67 милиона евро са инвестирани в консолидацията на собствената мрежа и международното разширяване на филиалите и услугите. Компанията се фокусира върху Германия, Унгария, Румъния и САЩ, както и Турция и Грузия – последните две като централни връзки на средния коридор, по който логистичната компания разшири транспортните си връзки към Централна Азия и Китай.

На важния логистичен пазар на Германия Gebrüder Weiss успя да укрепи позицията си във въздушния и морския транспорт, както и в сухопътния транспорт. В Южна Германия компанията завърши процеса на преименуване на баварския спедитор Lode на Gebrüder Weiss Waldkraiburg. Планира се по-нататъшно разширяване на сухопътната транспортна мрежа на Южна Германия, като първата крачка вече беше определена за началото на 2023 г. с поглъщането на спедиторската фирма Rentschler в Баден-Вюртемберг. С разширяването на мрежата нараства и броят на служителите: Той се е увеличил с шест процента до около 8400 служители (2021 г.: 7900)

Още на фокус: Дигитализация и устойчивост
Стратегията за дигитализация „Най-доброто от двата свята“, която Gebrüder Weiss разбира като комбинация от оперативна и дигитална компетентност, също беше последователно следвана през 2022 г. За целта по-специално дигиталният клиентски портал myGW беше допълнително глобално разширен. Порталът предлага на клиентите информация в реално време за техния поток от стоки и по този начин максимална прозрачност по цялата верига на доставки. „Целта ни е да предоставим най-добрите решения за веригите за доставки на нашите клиенти, като минимизираме въздействието върху околната среда. Затова ние непрекъснато инвестираме в нашите логистични системи и дигитални инструменти, в обучението на нашите служители и в екологични транспортни възможности“, обясни Волфрам Зенгер-Вайс.

Gebrüder Weiss е ясно ангажирана с устойчиви цели и иска да даде своя принос за глобалното опазване на климата, което е документирано от логистичната компания в публикувания през 2022 година доклад за устойчивост . До 2030 година собствените логистични системи на компанията трябва да се експлоатират по неутрален по отношение на климата начин. За тази цел компанията все повече използва електроенергия от възобновяеми източници и миналата година инсталира четири нови фотоволтаични системи във филиалите в Германия, Австрия и Швейцария. Общо 22 такива системи вече работят, спестявайки 1110 тона CO2 годишно. Разширяването ще продължи в тези страни и в Източна Европа през 2023 г.

Имаше движение и в областта на алтернативните задвижвания: След успешни тестове на дълги разстояния на собствения водороден товарен автомобил на компанията Gebrüder Weiss ще продължи да инвестира в тази технология: През 2023 година в Германия ще се движат пет нови H2 товарни автомобила. Освен това е планирано по-нататъшно увеличаване на броя на електрическите микробуси за градски превоз на стоки в Австрия и Източна Европа.

Gebrüder Weiss очаква логистичният бизнес да се нормализира през 2023 г. Броят на пратките в момента леко намалява, а цените на въздушния и морския транспорт са спаднали почти до нивото от 2019 г. В това отношение се очаква и тенденция на спад в оборотите. Общата геополитическа обстановка може да създаде допълнителни трудности. Волфрам Зенгер-Вайс: „Пандемията показа колко ефективна е логистиката и колко бързо може да реагира на променящите се условия. Gebrüder Weiss успя да укрепи своята солидна финансова основа и да продължи да насърчава иновациите. При това ние сме близо до клиентите и създаваме подходящи дигитални услуги според техните нужди. Разбира се, ние се отнасяме с уважение и загриженост към настоящата икономическа прогноза, високата инфлация и войната в Украйна. Като силна компания ние оставаме уверени въпреки всичко.“

 

272333

Управителният съвет на Gebrüder Weiss (от ляво надясно): Юрген Бауер, Петер Клойбер, Волфрам Зенгер-Вайс (председател) и Лотар Тома (източник: Gebrüder Weiss/Гнаудшун)

 

 

 



Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 18.03   37 г. – Римският сенат анулира завещанието на Тиберий и обявява Калигула за император. 731 г. – Започва понтификатът на папа Григорий III. 922 г. –...