МИЕТ очаква с 3% повече туристи през зимния сезон

02.11.2010 | 12:12
по статията работи:
Основно се очаква увеличение от руския пазар
МИЕТ очаква с 3% повече туристи през зимния сезон

Ръст от 3% в туризма през зимния сезон спрямо миналата година прогнозира заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов. Той участва в представянето на проекта на министерството "Изработка и разпространение на рекламно-информационни материали за промоция на България като туристическа дестинация", финансиран по Оперативна програма "Регионално развитие".

Основно се очаква увеличение от руския пазар, където резервациите за чартърни полети спрямо миналата година бележат ръст от 25 - 30 на сто. Маринов припомни, че тази година също имаше значителен ръст на туристите от Русия като за първите девет месеца на годината страната ни са посетили близо 354 000 руски граждани, което е с над 32% повече спрямо същия период на предходната година.

Напълно реалистични са и очакванията за увеличаване на туристите от Великобритания.

Ниските цени ще бъдат едно от нещата, които ще посрещнат туристите по време на зимния сезон. По този повод зам.-министър Маринов коментира, че въпреки това ще се запази доброто съотношение качество-цена. Това е предимството на българския туризъм и на него се разчита да направи сезона по-добър от миналогодишния, коментира Маринов, предаде БНР.

Очакванията на министерството са след реализацията на серията от проекти в областта на туризма, финансирани с европейски средства, да има увеличаване на броя на туристите и да се подобри географското разпределение на туристопотока в страната.

Проектът "Изработка и разпространение на рекламно-информационни материали за промоция на България като туристическа дестинация" е на стойност 7,897 млн. лева и е с продължителност 36 месеца. Той цели повишаване на ефективността на националните маркетингови дейности за реклама и промоция на националния туристически продукт на вътрешния и на международния туристически пазари, информира БТА.

По проекта ще бъдат изработени и 9 тематични брошури за специализираните видове туризъм на 6 езика с общ тираж от 635 хил. екземпляра, серия дипляни, информационен гид, туристическа карта, пътеводител на България и др. До момента страната ни е присъствала с ограничен брой рекламно-информационни материали на важни пазари, което не позволява достигане до широк кръг потенциални туристи, оператори и агенти, информира МИЕТ.

От 2006 до 2009 г. страната ни е изразходвала близо 3.8 млн. лв за рекламно-информационни материали, заяви Владимир Туджаров, главен секретар на МИЕТ и ръководител на проекта. Планираният бюджет за тази и следващата година е 2 пъти по-голям, като финансирането в размер на 6.5 млн. лв е по линия на ОПРР.

България ще участва със свой щанд на започващото през другата седмица изложение World Travel Market в Лондон. На летище Пловдив от днес започват да се изпълняват седмични полети от и до британската столица.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 08.04   217 г. – Римският император Каракала е убит от преторианския префект Макрин, който го наследява на трона. 1195 г. – Византийският император Исак II Ангел е...