Обемът на поръчките в каростроенето паднал 4 пъти спрямо 2008 г.

09.10.2009 | 17:33
по статията работи:
"Не се обръща достатъчно внимание от държавните органи за разширяване на българската продукция в условията на криза", смятат от бранша
Обемът на поръчките в каростроенето паднал 4 пъти спрямо 2008 г.

Машиностроенето е сред най-засегнатите сектори от кризата. Налице са големи съкращения на персонал, отделни по-малки фирми са преустановили дейността си. Каростроенето и хидравликата са експортно ориентирани. Сривът на международните пазари се оказва пагубен за тях. Обемът на поръчки на фирмите от този сектор през 2009 г. е от 3 до 4 пъти по-малък в сравнение с 2008 г. Тези данни изнесе председателят на Браншовата камара по машиностроене Илия Келешев по време на двудневен семинар в ловешкото село Сливек.

Форумът беше организиран от Българската браншова камара по машиностроене и Германското дружество за техническо сътрудничество (GTZ). Участие в него взеха над 30 фирми от бранша. Разисквани бяха проблемни въпроси и мерки за оцеляване и насърчаване на развитието в сферата на машиностроенето; състоянието на основните пазари на кари.

Проведена беше дискусия относно възможностите за подпомагане на фирмите за разширяване на външните пазари по линия на Агенцията за насърчаване на малките и средните предприятия, чрез осигурените й целево средства по Оперативна програма "Конкурентоспособност".

Вторият ден от семинара беше посветен на съвременните технически решения в областта на хидравличните задвижвания и хидростатичните кормилни управления при карите, както и на представяне на конкретни възможности за оцеляване и развитие на фирмите в условия на криза чрез използване на съфинансиране от еврофондовете.

Мариана Борисова, представител на GTZ, изрази готовността на дружеството да подпомогне браншовите организации с конкретни предложения за финансиране: консултантски услуги при евентуалното създаване на клъстър, изследване на пазара и публикуване на информационни материали.

Участниците изразиха загрижеността си, че подобряването на качеството и конкурентоспособността на българските каропроизводители изостават.

Ръководителите на фирми като цяло изразиха недоволство от отсъствието на загриженост от страна на държавата за конкретно подпомагане на фирмите в условията на криза.

Поставен беше проблемът и за липсата на ангажираност от страна на търговските представители в чужбина в подпомагането на българските фирми да изнасят продукцията си.

"Не се обръща достатъчно внимание от държавните органи за разширяване на българската продукция в условията на криза", смята Илия Келешев.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 20.03   1413 г. – Хенри V става крал на Англия. 1792 г. – Законодателното събрание на Франция официално одобрява използването на гилотината за екзекутиране. 1808 г....