Стабилизацията на БДЖ става приоритет на Министерство на транспорта

28.02.2014 | 17:51
по статията работи: Ивелина Георгиева
В днешното историческо време не може да се мисли за приватизация на БДЖ, заяви Папазов
Стабилизацията на БДЖ става приоритет на Министерство на транспорта

Един от основните приоритети на Министерството на транспорта за периода 2014-2020 г. е стабилизирането на БДЖ. Това заяви министърът на транспорта Данаил Папазов по време на парламентарния контрол.

По думите му правителството няма промяна по отношение на декларираните си намерения за развитието на жп транспорта. Според него в днешното историческо време не може да се мисли за приватизация на БДЖ.

Като част от пакета от мерки, заложени в споразумението между България и Европейската комисия за периода 2014-2020 г., относно развитието на жп сектора, са сключването на заем за споразумение със Световната банка в подкрепа на политиката в железниците. Транспортният министър припомни, че през 2012 г. заемът бе оттеглен от Министерството на финансите, заради проблеми в сектора и невъзможността да се изплаща нов заем.

Относно изграждането на лот 3 на АМ "Струма" Папазов заяви, че е заложено проектирането на дълъг тунел в Кресненското дефиле.

Папазов подчерта, че това е най-важният проект по ОП "Транспорт". Към момента министерството има няколко индикативни цени по проекта и те варират между 670 и 790 млн. евро, което означава, че почти цялата част от предвидените средства ще отидат за този проект. Той изрази надежда след провеждане на тръжната процедура тази цена значително да бъде намалена.

Министър Папазов даде подробна информация относно екологичната такса шум за 2013 г. на летищата в страната. Министърът отчете, че приходите на летище София от такса шум са 323 480 лева, а разходите 324 000 лева за миналата година.

Средствата са ориентирани, както за осъвременяване на системата за мониторинг на авиационния шум и наблюдение на траектория на полети, така и за разширяване на функционалността на абонаментното поддържане, обясни транспортният министър.

Общите приходи от такса шум за 2013 г. на летище Варна са в размер на 136 023 лева, разходите са 115 536 лева. Летище Бургас е с общи приходи 312 224 лева,  а  разходваните средства са 167 530 лева. Приходите на летище Пловдив са 11 333 лева като не са правени разходи. Летище Горна Оряховица е с приходи от 211 лева и също не са правени разходи.

Събраните такси от летищните оператори се разходват за реализирането на целите залегнали в техническата и инвестиционна програма от Закона за гражданското въздухоплаване.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 16.04   1071 г. – С превземането на Бари Италия се освобождава напълно от Византийска власт. 1346 г. – В Скопие Стефан Душан обявява създаването на Сръбско царство,...