Черноморието остава без круизен туризъм това лято

19.05.2019 | 10:20
по статията работи: econ.bg
За този сезон само един лайнер е заявил визита във Варна, но и той няма да дойде, заради технически проблеми. Други заявки за сега няма. Големите пасажерски кораба са на път да се превърнат в екзотика за морските ни пристанища
Черноморието остава без круизен туризъм това лято
Снимка: под лиценза на creative commons

Нито един круизен кораб няма да акостира на черноморско пристанище у нас през предстоящия летен сезон. Втора поред година нито един лайнер няма да посети страната ни. Преди това, през 2017 година, пък у нас идват едва два големи пасажерски кораба. Круизните компании избягват да включват региона в маршрутите си, а причината е сложната обстановка на Кримския полуостров.

За този сезон само един лайнер е заявил визита във Варна, но и той няма да дойде, заради технически проблеми. Други заявки за сега няма. Големите пасажерски кораби са на път да се превърнат в екзотика за морските ни пристанища. А от това губи бизнесът у нас.

„От една страна са приходи за целия град, а от друга страна е и реклама за целия град, все пак това са красиви кораби, красиви конструкции, които всяко морско пристанище би следвало да посреща и да иска да има“, смята Александър Аврамов – началник на Морска гара – Варна.

Отлив се наблюдава и при яхтения туризъм, въпреки по-ниските пристанищни такси у нас.

„Когато беше отворен пътя за Украйна и Русия , имаше значително повече, но откакто стана проблема с Крим избягват да минават Босфора, също като пасажерските кораби. Но си заминаха българските яхти, аз за тях ми е мъчно. До 2010 –та тук беше пълно само с големи хубави яхти. Яхти на българи. Сега са малки яхти и поне три от тези яхти, които сега като се обърнах погледнах, другата седмица заминават“, посочва Лъчезар Братоев – председател на Асоциацията на вносителите и производителите на яхти в България.

Раздвижване в круизния и яхтения туризъм се очаква догодина. Вече има няколко заявки за Варна.

„За сега текат записвания на пътници към големите компании. Дай Боже да се удвоят , има такива индикации да станат 7 или 8 посещения. Но все пак рано е да се говори… Яхти винаги има шанс, яхтите са по-мобилни, нямат нужда от записвания, от нотиси предварителни , както са големите кораби, които са като малки плаващи градове“, каза Александър Аврамов – началник на Морска гара – Варна.

Преди кризата средно по 25 круизни кораба със стотици туристи посещаваха морските ни пристанища. Рекордът беше през 2014-та, когато близо 40 лайнера акостираха на морска гара Варна. Приходите от круизен туризъм тогава са около 1,5 млн. лева само под формата на пристанищни такси. Тук не се включват разходите на туристите за храни, напитки, туристически атракции и входове в културно-исторически забележителности и музеи. Така пропуснатите ползи за икономиката ни от липсващите круизни кораби през последните пет сезона плюс настоящия надминават 10 млн. лв., категорични са експертите.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 15.04   1715 г. – В Южна Каролина индианците убиват 90 английски заселници, което става повод за започване на войната между англичаните и индианците. 1795 г. – Литва е...