"Зелена" светлина за реализацията на АМ "Хемус"

24.11.2010 | 14:06
по статията работи:
Висшият експертен екологичен съвет прие и допълни ОВОС на проекта
"Зелена" светлина за реализацията на АМ "Хемус"

Изменение и допълнение на решение по Оценката за въздействие на околната среда (ОВОС) на министъра на околната среда и водите от 1996 г. разгледа днес Висшият експертен екологичен съвет към Миниситреството на околната среда и водите. С него беше одобрена реализация на Автомагистрала "Хемус" от км 0+000 до км 8+500, включително прилежащите пътни възли и отклонения.

Заседанието беше ръководено от председателя на съвета - зам.-министър Евдокия Манева, в разискванията от страна на неправителствения сектор участваха проф. д-р Мария Златева, председател на Федерация „Интереко 21" и Дончо Иванов - председател на гражданско сдружение „Хармония" и Коалиция за устойчиво развитие. Възложител на инвестиционното предложение е Агенция "Пътна инфраструктура". До момента частично са извършени строителни работи по насипите, почистване на хумуса, полагане на пътната основа и малките съоръжения.

Началото на участъка е при km 0+000, където се пресича Софийския околовръстен път и Ботевградско шосе. От km 0+000 до km 0+420 трасето се развива в участъка на пътен възел "Хемус". В тази отсечка не се предвиждат ситуационни и нивелетни промени.

При km 4+800 трасето пресича път Богров - Ботунец и посредством лява крива с радиус 4800 m се насочва към съществуващото трасе на АМ "Хемус" при гара Яна. В този участък се пресича пътя за Ботунец, за който има изготвен проект за реконструкция. Обектът завършва при km 8+500.

За осигуряване на връзката на магистралата в участъка СОП - п.в. "Яна" на съществуващата пътна мрежа са проектирани два пътни възли. Пътен възел с път І-6 е решен като вливане и отливане от път І-6 с надлез над автомагистралата и с по две ленти за всяка посока. На път І-6 посока "София - Бургас" е разработено кръстовище за Института по фуражна промишленост и бензиностанция „ЕКО". Пътен възел „Яна" е решен като възел свободна планировка с максимално използване на изградените връзки, както и съществуващия надлез.

Общо за разглеждания участък от автомагистралата, включително за прилежащите пътни възли и отклонения, са необходими 451,9 dka земи. Делът на земеделските земи - І категория е 75%, на ІІ категория - 3,6%, на пасища - 9,1% и на изоставени, заблатени и некатегоризирани земи - 12,3%.

В осъвремененият доклад за ОВОС е направен анализ на очакваните въздействия от реализацията на обект "Автомагистрала "Хемус" от км 0+000 до км 8+500" върху околната среда и здравето на хората, като са идентифицирани и рисковите фактори. Взето е предвид и постановеното вече решение по ОВОС № 166-14/1996 г. и поставените в него условия за реализирането на магистралата по реда на действащата тогава нормативна уредба. Оценката, представена в осъвременения доклад за ОВОС, потвърждава препоръчания вариаант на трасе от експертите в предходния доклад по ОВОС.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 19.04   65 г. – разкрит е "Пизоновия заговор" срещу император Нерон. 548 г. – Тържествено е осветена базиликата Сан Витале в Равена от 27-ия епископ на...