Най-добрите служители не обичат работата си

04.04.2013 | 11:20
по статията работи: Петя Бързилска
Проучване показва, че в 42% от компаниите служителите, които вършат работата си най-зле, всъщност се чувстват най-ангажирани в работния процес
Най-добрите служители не обичат работата си

Повече от половината от компаниите не функционират нормално. Най-добрите служители не се интересуват от това, което правят. Най-лошите пък всъщност въобще не знаят, че не работят както трябва. Това са изводите от ново изследване на базираната във Вашингтон, САЩ, анализаторска компания Leadership IQ, цитирани от сп. „Форбс“.

Проучването е комбинирало данни от статистиката на отделите по човешки ресурси в 207 фирми относно ангажираността на служителите и тяхното представяне в работата им, обяснява главният изпълнителен директор на Leadership IQ Марк Мърфи. По думите му резултатите са по-скоро учудващи. В 42% от компаниите служителите, които вършат работата си най-зле, всъщност се чувстват най-ангажирани в работния процес. В същото време хората, чието представяне е на средно или на високо ниво, не усещат голяма връзка с работното място и не са особено мотивирани да ходят там всеки ден.

Според Мърфи компаниите би трябвало да са разтревожени от тези данни. Оказва се, че отлично представящите се служители не се чувстват заинтересовани и предизвикани от средата. Същевременно тези хора са посланиците на фирмата във външния свят. Ако на тях им е скучно или усещат, че са подценени, то те мислено ще се откъснат от работния процес, ще се оглеждат за нови възможности и в крайна сметка ще сменят работодателя. А никоя компания не би искала да се лиши от най-добрите си служители.

Що се отнася до хората с лошо представяне, фирмите или искат те да бъдат по-продуктивни, или да напуснат и да си намерят работата някъде другаде. Компаниите не желаят да имат заблудени служители, които си мислят, че правят много, а всъщност нямат достатъчно добри резултати и просто са влюбени в длъжността, която заемат.

Според изпълнителния директор на Leadership IQ причината за тези разлики е, че много от фирмите не успяват да въведат основни уроци за добро управление. Мениджърите нямат ясни стандарти за представяне и не са достатъчно прозрачни в политиката си за това какво трябва да изпълнят служителите. Според Мърфи хората, които имат добри резултати, трябва регулярно да бъдат признавани за своите постижения и награждавани с увеличаване на възнаграждението, социални бонуси или повишение.

Тази статия ви хареса? Присъединете се към Еcon.bg и във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката, предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 21.03   1191 г. – Целестин III става римски папа. 1201 г. – Българо-византийски войни: Започва Обсадата на Варна. 1590 г. – Персийско-османска война...