Вентилатор причинил пожара във влака София-Варна

22.07.2011 | 10:45
по статията работи:
От БДЖ са категорични, че в случая не става въпрос за човешка грешка
Вентилатор причинил пожара във влака София-Варна

Пожарът в локомотива на влака Варна-София е тръгнал от охлаждащ вентилатор под рамата на машината, са съобщили от отдел „Безопасност" в „БДЖ - Пътнически превози" ЕАД.

Припомняме, че в сряда около 17.30 часа избухна пожар в бързия влак София-Варна, в района на село Ресен, Велико Търново. Всичките над 200 пътници бяха евакуирани невредими и транспортирани до гара Павликени в незасегнатите от огъня вагони, теглени от дизелов локомотив. Оттам хората бяха извозени с четири автобуса до Горна Оряховица.

В злополучния влак е имало петима служители на железниците - двама машинисти и трима души превозна бригада. Те са спазили всички изисквания за безопасност по отношение евакуацията на пътниците и предприемането на необходимите действия по погасяването на пожара и са действали професионално. Пожарът обаче се е разраснал много бързо, предаде Днес+. Служителите от железниците са предприели екстремно спиране на влака, още като са забелязали дима, излизащ отдолу под локомотива.

С пожарогасителите са се опитали да локализират огъня, задействали са противопожарната инсталация, която е сработила, но не е успяла да загаси пожара. Силният вятър и горещото време са способствали за разрастването на огъня.

От отдел „Безопасност" в БДЖ са категорични, че в случая не става въпрос за човешка грешка. Локомотивът пък е минал основен ремонт преди три години. Проверен е непосредствено преди да потегли към София, както изисква регламентът.

Жп линията се нуждае от ремонт след инцидента

"Линията в посока София - Варна ще трябва да бъде ремонтирана и засега ще остане затворена". Изгорелият локомотив и два вагона са изтеглени на гара Г. Оряховица, но огромната температура, която се е развила при горенето, е довела до разтапяне на метални елементи, повечето от които изработени от алуминий. Течният метал е попаднал върху релсите и след изстиването му се е втвърдил и е полепнал по тях, което прави опасно преминаването на влакове.

Пътниците: "Беше страшно,все едно гледахме кино!"

"Беше страшно. Все едно, че гледах кино. Бях в едно от купетата на втория вагон, когато влакът внезапно спря. Мина кондукторът и каза, че имало пушек, но да не се притесняваме и да запазим спокойствие, защото нямало нищо страшно. След десетина минути, той се върна. Беше изплашен. Каза че има пожар, локомотивът гори и бързо трябва да напуснем вагона и да се отдалечим". Така описва първите минути след запалването на локомотива Петранка Петрова от Шумен, цитирана от в. "Янтра днес".

"Излязохме и се скупчихме насред една поляна. Пред нас беше огнен ад. Пламъци се извисяваха на 10 метра над влака. Жиците изгоряха, а релсите се разтопиха. След малко започна да вали проливен дъжд и да духа силен вятър. Онези, които нямаха чадъри, бяха намокрени до кости. Докато слизах от влака, от уплаха съм забравила да си взема багажа и той изгоря - не е толкова важно, важното е, че аз се спасих жива и невредима", допълва разказа си Петранка.

Крайно време е от БДЖ да вземат сериозни мерки. Да си обновят локомотивите и вагоните. Не може да използват вагони на по 25-30 г. и с това да застрашават живота на пътниците си, казва Петранка.

"Предупредиха ни да напуснем бързо вагона, защото имало опасност да се запали. Излязохме и след няколко минути пламъците го обхванаха. От жиците прехвръкваха искри", разказва Чавдар Куртев от Добрич.

"Персоналът на БДЖ не е подготвен за адекватно справяне в такива ситуации и в случая това ясно се видя. Хората не можаха да овладеят пожара, преди той да се разрасне. Ако бяха го загасили навреме, нямаше да се стигне до тук. Трябва да им се правят повече инструктажи и проиграване на подобни ситуации", убеден е друг от пътниците - Стоян Добрев от Попово.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 09.04   193 г. – Септимий Север е обявен за римски император. 1387 г. – Османският владетел Мурад I превзема Солун. 1413 г. – Хенри V е коронован за крал на...