Комисията за защита на потребителите отчита спад на нарушенията през летния сезон

11.06.2019 | 13:05
по статията работи: econ.bg
Има подобрение в качеството на туристическия продукт в България през последните години, което е резултат от комплексните усилия и на институциите, и на търговците, каза Димитър Маргаритов
Комисията за защита на потребителите отчита спад на нарушенията през летния сезон
Снимка: Econ.bg

Има подобрение в качеството на туристическия продукт в България през последните години, което е резултат от комплексните усилия и на институциите, и на търговците. Наблюдава се спад на нарушенията. Тази тенденция трябва да се запази, за да може при едни по-трудни условия, при изострена конкуренция от съседните държави да продължим да привличаме туристите. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред Bulgaria ON Air, като прогнозира че тази година сезонът ще бъде труден и всички трябва да го разберат, а най-вече тези, които предоставят туристическите услуги.

„Много е важно тези, при които след проверки е установено, че има някакви проблеми, да приведат дейността си в съответствие с изискванията на закона. Тези, които не са имали проблеми, да не разчитат на принципа „ден година храни”, а на това, че когато при тях дойде някой, основната им задача трябва да бъде да дойде пак догодина или когато реши”, каза още той.

Димитър Маргаритов посочи, че много от нарушенията в сферата на туризма се дължат на лош подход при поднасянето на информацията от страна на търговците.

„Не ни се казва какво да очакваме, какви точно са условията и когато отидем в туристическия обект, виждаме че нещата не са както трябва”, каза той и призова потребителите да са активни в подобни случаи. „Ако не реагират, проблемът си остава за тях, а търговецът си мисли, че може да му мине номерът. Когато човек е активен, когато се обърне към институциите с доверие, вижда, че те се отзовават”, добави председателят на КЗП и подчерта, че има редица примери от последните години, в които контролният орган се е притекъл на помощ на туристи, включително и при неволи в чужбина.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На тоз ден 15.03   44 г. пр.н.е. – Юлий Цезар е посечен от Марк Юний Брут и група римски сенатори по време на заседанието на Сената на Римската империя. 1493 г. – Христофор Колумб...