Защитата на потребителите е сред приоритетите за Българското председателство на ЕС

05.12.2017 | 18:00
по статията работи: econ.bg
Президентът на Европейската организация за защита на потребителите Орян Бринкман връчи Меморандума на заместник-министъра на икономиката Александър Манолев
Защитата на потребителите е сред приоритетите за Българското председателство на ЕС
Снимка: Министерство на икономиката

От началото на годината Комисията за защита на потребителите е извършила около 2500 проверки на онлайн търговци, като в около 12% от случаите се установяват нарушения. Това съобщи заместник-министърът на икономиката Александър Манолев по време на церемонията по връчване на Меморандум с приоритети за периода на Българското председателство на съвета на ЕС, изготвен от Европейската организация за защита на потребителите (BEUC).

„Защитата на потребителите ще е сред основните ни приоритети в сферата на икономиката, като ще работим в пълна координация с потребителските организации", каза зам.-министър Манолев. Той подчерта, че това е област, в която се полагат сериозни усилия на национално ниво като Комисията за защита на потребителите извършва средно около 40 000 инспекции на годишна база. „Запазва се тенденцията да расте броят на хората, които търсят връзка с  КЗП, като в последните три години те надхвърлят 20 000 човека годишно. Факт, който показва, че гражданите активно търсят защита на своите права и често се нуждаят от експертна помощ и насоки, без да се стига до подаване на жалба", обясни икономическият заместник-министър.

По време на събитието стана ясно, че фокусът в Меморандума на Европейската организация за защита на потребителите се поставя върху процесите на дигитализация на икономиката и нарастващия брой на продажби онлайн. „През миналата година общите онлайн продажби в България, от бизнеса към клиентите, са били на стойност около 500 млн. лв. Данните на Евростат показват, че около 9% от компаниите в страната продават онлайн, а около 27% от потребителите са пазарували в мрежата през последната година", посочи Александър Манолев и акцентира, че активно се работи за защита на правата на потребителите в онлайн пространството.

Президентът на Европейската организация за защита на потребителите Орян Бринкман обясни че в Меморандума се акцентира на конкретни казуси, които обхващат работния процес на ЕС. Основно внимание в него се отделя на темите за законите за нова сделка, правната гаранция за потребителите и безопасността на продуктите. Акцентирайки на важността от единни защитни механизми в ЕС в онлайн пространството, той представи данни, според които всеки втори потребител е имал проблем с онлайн платформи, когато е пазарувал или заплащал за различни услуги през тях. През следващите 6 месеца България може да подобри живота на българските и европейските граждани, подчерта Орян Бринкман и декларира готовността на организацията да участва активно в целия процес.

Европейската организация за защита на потребителите представлява интересите на потребителите пред институциите на ЕС. В организацията членуват 43 независими национални потребителски организации.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 17.04   1355 г. – Във Венеция за заговор против местната аристокрация е екзекутиран Марино Фалиеро. 1397 г. – За първи път Джефри Чосър разказва своите Кентърбърийски...