България ще събира жп таксите от Дунав мост II

12.10.2012 | 14:32
по статията работи: Петър Чернев
За следващите мостове над р. Дунав ще се търси най-вероятно начин за публично-частно партньорство и концесия
България ще събира жп таксите от Дунав мост II

Пътните такси от Дунав мост II ще се събират от румънската страна. Това е записано още в меморандума, подписан през 1999 година. Това е бил необходимият компромис, който нашата страна е трябвало да направи за да стане факт този проект, тъй като румънците нямат огромно желание да строят моста. Той съкращава автомобилния поток през тяхна територия и ги лишава от приходи.

Българската страна ще събира таксите от железопътния преввоз. Това заяви днес в Русе министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски. Преди обед той пристигна на изненадващо работно посещение в крайдунавския град. Московски се срещна с ръководствата на Агенцията за проучване и поддържане на река Дунав, Дирекцията на Морска администрация, централна ж.п гара и Националния транспортен музей, информира БНР. 

Би трябвало част от таксите, които ще се събират, да се използват за покриването на част от заема, взет от Европейската инвестиционна банка за построяване на съоръжението. Това беше обяснено още по време на събтиието, информира БГНЕС.

Новият мост между Видин и Калафат ще се управлява от съвместна компания. Това може да забави проекта с два месеца, тъй като и до момента румънската страна няма създаден екип със законен мандат, който да преговаря с България.

Процедурата в северната ни съседка е в ход, като румънският транспортен министър Овидиу Силаги е обещал до месец тя да приключи. Тогава ще започнат преговорите между двете страни за структурата, дейността и формата на тази компания, информира Дарик радио.

За другите два моста над реката, които евентуално ще свързват Оряхово-Бекет и Силистра-Кълъраш, за тях ще се търси най-вероятно начин за публично-частно партньорство и концесия. За момента те теоретично биха могли да бъдат финансирани от ОП "Транспорт" и "Регионално развитие", информира БГНЕС. 

Има обаче два тежки проблема за решаване.

"За нас е проблем Оряхово - Бекет от гледна точка на свлачища и вида на инфраструктурата на брега на Оряхово. Там ще се изискват доста сериозни инвестиции. А пък при Силистра - Кълъраш, от другата страна при румънците е доста заблатена, така че пак изисква по-скъпо техническо решаване на въпроса. Така, че ако се тръгне на вариант да се търси частен оператор, който да построи мостовото съоръжение, трябва паралелно с това търсим начин как да бъде подготвена инфраструктурата, тъй като вероятно, ако се изгради с частни средства, биха могли да се изплатят, тъй като ще се вземат такси", коментира Московски.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 16.04   1071 г. – С превземането на Бари Италия се освобождава напълно от Византийска власт. 1346 г. – В Скопие Стефан Душан обявява създаването на Сръбско царство,...