Скъпият транспорт е основна пречка за онлайн продажбите между страните от ЕС

15.12.2017 | 09:15
по статията работи: econ.bg
Европейската статистическа служба отчита, че делът на търговците, които реализират продажби по интернет, се е увеличил от 12% през 2010 г. до около 16 на сто през 2014 г.
Скъпият транспорт е основна пречка за онлайн продажбите между страните от ЕС
Снимка: БГНЕС

През миналата година 16% от предприемачите в Европейския съюз, които имат най-малко 10 служители, са получавали поръчки през собствения уеб сайт или интернет приложение, показват данни на Евростат.

Европейската статистическа служба отчита, че делът на търговците, които реализират продажби по интернет, се е увеличил от 12% през 2010 г. до около 16 на сто през 2014 г. и оттогава остава относително непроменен. Почти всички компании (97%) са продавали онлайн на потребители от собствената им страна. По-малко от половината (44%) са продавали към други държави в ЕС, а 28 на сто – и към страни извън ЕС.

Един от всеки четирима предприемачи в Ирландия, Швеция и Дания е продавал по интернет. Следват Холандия и Белгия, където 22 и 21 на сто от бизнеса търгува онлайн през собствен сайт.

В България 51% от предприемачите имат собствена интернет страница, но едва 9% имат възможност за продажби през нея. 95% от онлайн търговците са продавали към клиенти от страната, 35 на сто са сключвали сделки с клиенти от ЕС, а 19% - с такива извън ЕС. В дъното на класацията по онлайн продажби наред с България е и Полша с 9% онлайн продажби от компаниите с 10 и повече служители. Единствено Румъния е под този показател със 7%.

Най-много онлайн продажби към страни от ЕС реализират Кипър и Австрия, съответно 71 и 69%, следвани от Люксембург (61%), Латвия (57%) и Италия, Гърция и Малта с по 55%. На другия полюс са северните страни – Финландия (24%), Дания (30%) и Швеция (33%), както и Румъния (28%).

По отношение на онлайн продажбите за страни извън ЕС само в Кипър това правят повече от половината компании (62%). Следват Малта с 44 на сто, Ирландия (41%), Португалия (40%) и Гърция и Австрия с по 39%.

От получилите онлайн поръчки през миналата година компании, мнозинството (59%) посочват, че не са имали трудности при осъществяването на продажби в рамките на ЕС. 38% обаче посочват, че е имало възпрепятстващи обстоятелства. Те изтъкват основно икономически фактори като високите транспортни разходи за доставка или връщане на продукта (27%), технически бариери като незнание на чужди езици (13%) или адаптиране на етикетите на продукта (9%), както и правни затруднения като разрешаването на жалби и спорове (12%)

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 14.03   1492 г. – Испанската кралица Изабела заповядва да бъдат експулсирани 150 000 евреи, в случай че не приемат християнството. 1697 г. – Последният свободен град...